آخرین تحولات منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس آخرین گزارش های دیده بان حقوق بشر سوریه، صدها کودک در حسکه بر اثر استفاده از آب آلوده در بیمارستان بستریه شده اند. در همین حال، رزمایش مشترک و جداگانه نیروهای ائتلاف و نیروهای کرد سوریه ادامه دارد و تعقیب خانه به خانه شورشیان و مظنونین به عضویت در داعش در شرق دیرالزور توسط نیروهای دموکراتیک سوریه نیز دنبال می شود.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه که تحولات این کشور را رصد می کند، از آرامش نسبی در مناطق منازعه در شمال و شمال شرق سوریه خبر داده است. با این حال، حملات هوایی ترکیه به نیروهای کرد سوریه و زیرساخت های غیرنظامی، نه به شدت گذشته، اما همچنان ادامه دارد.

این مرکز مستقر در انگلیس همچنین از کمبود شدید آب در شهر حسکه خبر داده و به نقل از منابع خود از بستری شدن روزانه صدها کودک در بیمارستان بر اثر استفاده از آب های غیرقابل شرب، به دلیل قطع آب آشامدینی توسط ترکیه و شورشیان خبر داده است. یکی از پزشکان بیمارستان شعب حسکه به دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است با این که این بیمارستان فقط 32 تخت برای بستری کودکان دارد اما روزانه 100 کودک برای بستری شدن به این بیمارستان اعزام می شوند. این در حالی است که کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در این بیمارستان نیز وجود دارد. دیده بان حقوق بشر سوریه وضعیت بی آبی در حسکه را بحرانی توصیف کرده است.

در همین حال، رزمایش مشترک نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه دارد. دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین از برگزاری رزمایش توسط نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در پایگاه شدادی خبر داده است. در همین حال، طی 10 روز گذشته حدود 100 محموله نظامی و لجستیک متعلق به نیروهای آمریکا و ائتلاف، از طریق هوا و زمین وارد بیش از 20 پایگاه آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور شده است.

این نهاد ناظر بر تحولات سوریه همچنین از عملیات تعقیب و گریز مظنونین به عضویت در گروههای شورشی وابسته به اعراب و مخالف نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق دیرالزور از سوی نیروهای تحت امر کردهای سوریه خبر داده است. در همین راستا طی عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق دیرالزور، برادر یکی از مظونین در تیراندازی نیروهای دموکراتیک سوریه جان باخته است.

از سوی دیگر، به دنبال مخالفت آمریکا و ترکیه با برگزاری انتخابات محلی توسط اداره خودگردان کردی و موکول شدن آن به چند ماه آینده، انتشار اخبار راجع به این موضوع فروکش کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین از افزایش اعتراضات در مناطق تحت کنترل ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور در شمال استان حلب سوریه خبر داده است.

 این نهاد همچنین از ادامه تعرض به اموال کردهای ساکن مناطق تحت کنترل ترکیه و شورشیان وابسته به آنکارا، بویژه در شهر عفرین خبر داده است.

کد خبر 2771503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha