تمایل ایتالیا به عادی سازی روابط با دمشق پس از ۱۳ سال

سرویس سوریه - «گیوانی کاراولی» رئیس سرویس امنیتی خارجی ایتالیا در دیدار با «بشار اسد» بر تمایل ایتالیا به عادی سازی روابط با دمشق تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، «گیوانی کاراولی» رئیس سرویس امنیتی خارجی ایتالیا ضمن بازدید از دمشق و دیدار با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و «حسام لوقا» رئیس سرویس اطلاعاتی این کشور بر تمایل کشور خود و چندین کشور دیگر به عادی سازی روابط با دمشق تاکید کرد.

به نوشته رسانه‌های نزدیک به دولت دمشق، «گیوانی کاراولی» رئیس سرویس امنیتی خارجی ایتالیا روز سه‌شنبه ۲۸ ماه می از دمشق بازدید و در دیداری با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و «حسام لوقا» رئیس سرویس اطلاعاتی این کشور شرکت کرد.

در این دیدار کاراولی اعلام کرد که دولت‌های ایتالیا، اتریش، جمهوری چک، قبرس، دانمارک، یونان، مالت، لهستان و رومانی خواهان احیای روابط و عادی‌سازی روابط خود با دولت دمشق هستند.

وی ادامه داد که نمایندگان کشورهای اروپایی ذکر شده از دمشق برای حل مسئله پناهجویان سوری در اروپا درخواست کمک و ایده ایجاد منطقه امن در حومه حمص را به دمشق ارائه کرده‌اند که در آن کشورهای اروپایی آنچه را که برای بازسازی و ایجاد شرایط زندگی امن در مکان امن لازم است در ازای لغو تحریم های اروپا علیه سوریه فراهم می کنند.

کاراولی خاطرنشان کرد که کشورهای اروپایی بر واشنگتن فشار می‌آورند تا فرایند عادی سازی را تسریع و با پرونده سوریه «واقع بینانه» برخورد کند.

کد خبر 2771492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha