شهروندان شکایات خود از مراکز بهداشتی و درمانی را به تعزیرات اعلام کنند

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: شهروندان می توانند نسبت به تخلفاتی که پزشکان و یا کادر درمان در مراکز بهداشتی و درمانی انجام می دهند، در تعزیرات حکومتی اقدام به شکایت کنند تادر اسراع وقت به آن رسیدگی شود.

محمدحسین رحیمیان در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: یکی از صلاحیت های تعزیرات حکومتی که کمتر به آن پرداخته شده، رسیدگی به تخلفات بخش بهداشت، دارو و درمان است.

وی اظهار کرد: در حوزه درمان، رسیدگی به تخلفاتی از قبیل ایجاد موسسات پزشکی توسط افراد فاقد صلاحیت که این روزها شاهد افزایش این گونه موسسات هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان افزود: افرادی که در موسسات زیبایی، پوست و مو و مواردی از این قبیل اقدام به دریافت وجه اضافه توسط پزشکان تحت عنوان زیرمیزی یا بکارگیری افراد فاقد صلاحیت توسط موسسات پزشکی و درمانی یا عدم پذیرش بیماران اورژانس توسط مراکز درمانی و بیمارستانی و یا عدم حضور یا ترک موسسه پزشکی یا درمانی توسط مسؤل فنی یا پزشک کشیک می کنند، تخلف محسوب شده و تعزیرات حکومتی قابل رسیدگی هستند.

رحیمیان ادامه داد: شهروندان می توانند شکایات خود را از طریق مراجعه حضوری به ادارات تعزیرات حکومتی و یا سامانه ۱۳۵ مطرح کنند.

وی یادآور شد: رسیدگی به این دسته از شکایات شهروندان در تعزیرات حکومتی فوری، رایگان و فارغ از تشریفات پیچیده دادرسی در محاکم است.

کد خبر 2771472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha