۲۳۸ هزار پورت مخابراتی در کردستان ظرفیت سازی شده است

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضر ۲۳۸ هزار و ۵۵۵ پورت مخابراتی در استان ظرفیت سازی شده است.

به گزارش کرد پرس، آزاد حکمت با اشاره به نیاز روزافزون مردم به سرویس های دیتا بستر و بهره مندی آنان از خدمات این سرویس ها به منظور انجام فعالیت های آموزشی، کسب وکارهای دیجیتال، امورات روزانه، گفت: این منطقه نسبت به افزایش پورت های ADSL، VDSL، FTTH و SIPPHONE پروژه های توسعه ای مختلفی در استان اجرا کرده است.

وی با اعلام اینکه زیرساخت های سرویس ADSL هم اکنون در اکثر نقاط استان فراهم است، اظهار کرد: از ۲۳۸هزار و ۵۵۵ پورت مخابراتی ظرفیت سازی شده در استان، ۱۹۰هزار و ۴۲۷ مورد آن مربوط به سرویس ADSL است که ۱۴۸ هزار و ۳۷۹ پورت آن مشغول بکار است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به ایجاد زیرساخت های سرویس VDSL در نقاط شهری استان اشاره داشت و افزود: این سرویس دارای مزیت های چشمگیری است که سرعت بالای Upload و Download اطلاعات از جمله مزایای این سرویس بشمار می رود و از سه هزار و ۴۴۱ پورت منصوبه VDSL هزار و ۳۷۹ پورت آن به مشتریان واگذار شده است.

حکمت وی در ادامه به تشریح سرویس FTTH بر بستر فیبر نوری به عنوان آخرین تکنولوژی سرویس تلفن ثابت پرداخت و ادامه داد: فیبر نوری رشته ای از تارهای بسیار نازک شیشه  ای است که به منظور ارسال امواج نوری در مسافت  های طولانی از آن استفاده می  شود، که ارسال سریع  تر اطلاعات بر بستر امن و مطمئن و افزایش کیفیت خدمات و سرویس  های مخابراتی از جمله مزایای سرویس FTTH است.

وی با بیان اینکه از ۱۷ هزار و ۴۰۸ پورت FTTH منصوبه در استان هفت هزار و ۵۰۲ پورت آن واگذار و مشغول بکار است، یادآور شد: ۲۷ هزار و ۲۷۹ پورت SIP PHONE در استان موجود است که هشت هزار و ۴ پورت آن واگذار است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان سرویس SIP PHONE را یک پروتکل ارتباطی و خط تلفن اینترنتی دانست که به کاربران اجازه می دهد از طریق اینترنت تماس های صوتی و تصویری خود را برقرار کنند.

کد خبر 2770928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha