۷۰ درصد درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو صرف زیرساخت ها می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه این سازمان ریالی از بودجه دولتی استفاده نمی کند و درآمد محور است گفت: ۷۰ درصد درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو صرف ایجاد زیرساخت و پروژه های زیربنایی می شود

به گزارش کردپرس، از منطقه آزاد ماکو؛ حسین گروسی در سومین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران استان که با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مدیران قضایی استان برگزار شد افزود: حمایت دستگاه قضایی در رفع موانع تولید بسیار حایز اهمیت است و گره هایی که دستگاه قضایی در منطقه آزاد ماکو حل و فصل می کند بسیار ارزشمند است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد:‌مناطق آزاد  نمونه بارز اقتصاد بدون نفت هستند و ریالی از بودجه سالیانه بهره مند نمی شوند لذا محل درآمد منطقه آزاد نیز از طرق دریافت عوارض وصدور پروانه ها بوده  که بیش از ۷۰ درصد این درآمدها صرف توسعه زیرساخت ها می شود.

گروسی با ییان اینکه گمرک بازرگان هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری باید ارتقا پیدا کند گفت:‌ سازمان منطقه آزاد ماکو به تکلیف خود در محصور سازی منطقه عمل نموده و ساختمان های مورد نیاز با تایید دستگاه های ذی ربط به اتمام رسیده است. گیت های فرعی نیز. با تکنولوژی های بروز ومدرن کنترل می شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکوانتقال فناوری های نوین بر أساس بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب را از جمله وظابف مناطق آزاد برشمرد و بیان داشت:‌ برای ورود ماشین آلات پیشرفته برای واحدهای تولیدی موانعی بر سرراه فعالان اقتصادی است که امیدوارم با دستور دستگاه قضایی و مصوبه این کمیته این موضوع رفع و برطرف گردد.

کد خبر 2770624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha