۵۲ هزار و ۴۲۰ معتاد در آذربایجان غربی شناسایی شدند

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی از شناسایی ۵۲ هزار و ۴۲۰ معتاد در استان خبر داد و گفت: بیش از ٧ هزار نفر از آنها معتاد متجاهر هستند.

به گزارش کردپرس، پروین محمدی پوری در جلسه شورای اجتماعی استانداری آذربایجان غربی که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد با بیان اینکه، بهزیستی یکی از متولیان صدور مجوز ماده ۱۶ است گفت: ۵۲ هزار و ۴۲۰ نفر معتاد در استان شناسایی شده که از این تعداد ۷ هزار و ۲۳۴ نفر معتاد متجاهر هستند.

او با بیان اینکه در حال حاضر در استان سه مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در حال فعالیت است گفت: کمپ ترک اعتیاد ارومیه با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ نفر، خوی با ظرفیت ۳۰۰ نفر و میاندوآب با ظرفیت ۲۵۰ نفر در استان در حال خدمت رسانی برای ترک اعتیاد معتادان هستند.

محمدی پوری افزود: از تعداد ۷ هزار و ۲۳۴ معتاد متجاهر در استان ۴۰۶ نفر زن و بیش از ۶ هزار نفر مرد هستند و در حال حاضر ۸۰۰ معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ استان اقامت دارند.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان آذربایجان غربی، در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی۳۷۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر تنها در عرض ٢ روز در این استان کشف شده است.

از ابتدای سال جاری نیز ۱ تن و ۷۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ۱۳ فقره باند بزرگ قاچاق مواد مخدر منهدم شده اند.

کد خبر 2770550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha