بازدید مقامات آمریکا، کانادا، هلند و فنلاند از شمال و شرق سوریه

سرویس سوریه - هیأت‌هایی از آمریکا، هلند، کانادا و فنلاند ضمن دیدار با رئیس مشترک و اعضای دایره روابط خارجی AANES، دو زن و ٢٠ کودک خانواده‌های داعش دارای تابعیت کشورهای خود را تحویل گرفتند.

به گزارش کردپرس، هیأت‌هایی از آمریکا، هلند، کانادا و فنلاند به صورت مشترک از مناطق شمال و شرق سوریه بازدید و ضمن دیدار با رئیس مشترک و اعضای دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES)، ۲ زن و ۲۰ کودک خانواده‌های داعش دارای تابعیت کشورهای خود را از مقامات AANES تحویل گرفتند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، هیأت‌های از کشورهای آمریکا، کانادا، فنلاند و هلند از مناطق شمال و شرق سوریه بازدید کردند.

هیأت آمریکایی به ریاست «تاشا سولومون» مدیر دفتر بازداشتگاه‌های ویژه تروریست‌های وزارت امور خارجه آمریکا، هیأت هلندی به سرپرستی «گرس گرلاک» نماینده ویژه سوریه در وزارت امور خارجه هلند، هیأت کانادا به ریاست «ویکتوریا فولر» مدیرکل دفتر عملیات کنسولی وزارت امور خارجه کانادا و هیأت فنلاند به سرپرستی «یوسی تانر»مدیرکل امور کنسولی وزارت امور خارجه فنلاند بودند.

«فنر کیت» رئیس مشترک دایره روابط خارجی AANES, «خالد ابراهیم» عضو هیئت رئیسه این دایره و «لانا حسین» نماینده یگان‌های مدافع زن (YPJ) از هیأت‌های ذکر شده استقبال کردند.

در دیدار هیأت ها و مقامات AANES، وضعیت کلی سوریه به ویژه وضعیت شمال و شرق سوریه و همچنین پرونده عناصر داعش، اردوگاه‌های هول و روژ و اقدامات دولت ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«فنر کیت» در این نشست گفت: «تهدیدات دولت ترکیه علیه منطقه ادامه دارد. غیرنظامیان، کارمندان AANES با هواپیماهای جنگی و هواپیماهای بدون سرنشین مسلح هدف قرار می‌گیرند. منطقه، زیرساخت‌ها و دستاوردهای آن مورد هدف قرار می‌گیرد و هیچ پاسخی به اقدامات ترکیه داده نمی‌شود و جامعه بین‌المللی در قبال آن ساکت است.»

«فنر کیت» با بیان اینکه AANES با کشورهایی که خواهان استرداد اتباع خود هستند همکاری می‌کند، ادامه داد: «اما این کافی نیست، راه‌حل‌ها برای پرونده داعش کافی نیست و  جامعه جهانی باید برای راه‌حل کلی و همیشگی برای پرونده داعش اهمیت اساسی قائل شود.»

«تاشا سولومون» نیز در این دیدار از کمک‌های AANES برای استرداد اتباع آمریکایی تشکر کرد و گفت که همکاری در پرونده داعش در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

تاشا تصریح کرد: «تنها راه حل دائمی بحران انسانی و امنیتی در اردوگاه‌ها و اماکن اسکان پناهجویان در شمال و شرق سوریه این است که کشورها اتباع خود را به کشورهای خود بازگردانند و شهروندان خود را بازآموزی کنند.»

«گرس گرلاگ» نیز با بیان اینکه دولت هلند از AANES به دلیل همکاری و اجرای وظایفش براب اقدامات قانونی در رابطه با عناصر داعش تشکر می‌کند، افزود: «هلند برای AANES احترام زیادی قائل است زیرا در این شرایط سخت اردوگاه‌ها و خارج از آنها را مدیریت می‌کند.

«ویکتوریا فولر» نیز همچنین گفت: «کانادا از همکاری AANES با این کشور سپاسگزار است.»

«یوسی تانر» نیز همچنین عنوان مرد که تهدیدهای علیه شمال و شرق سوریه یک تهدید امنیتی استراتژیک برای همه کشورهایی است که شهروندان آنها در این اردوگاه‌ها نگه‌اری می شوند.»

در پایان این دیدار، یک زن آمریکایی و ۱۰ فرزند وی، یک زن هلندی و ۳ کودک وی، ۶ کودک کانادایی و یک کودک فنلاندی بر اساس سند استرداد بین AANES و هیأت‌ها به هیأتهای آمریکا، کانادا، هلند و فنلاند تحویل داده شدند.

کد خبر 2770284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha