انتخابات پارلمان کردستان حتی اگر به تعویق بیافتد، راه گریزی از برگزاری آن نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان -سروه عبدالواحد، رئیس فراکسیون جنبش نسل نو در مجلس عراق، تاکید کرد: انتخابات پارلمان کردستان حتی اگر به تعویق بیافتد، راه گریزی از برگزاری آن نیست.

 به گزارش کردپرس، سروه عبدالواحد، رئیس فراکسیون جنبش نسل نو در مجلس عراق، در پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی«ایکس» نوشت: صدور حکمی از سوی دادگاه فدرال عراق در خصوص متوقف کردن تدارکات مربوط به برگزاری انتخابات پارلمان کردستان، در وهله نخست به این معنی است که  نخست وزیر اقلیم کردستان که اختیارات قانونی او در اقلیم پایان یافته است، دادگاه فدرال را به رسمیت شناخته و  به وجود آن و اینکه این دادگاه، دادگاه انقلاب نیست،اذعان کرده است،بنابراین چگونه می تواند به آن متوسل شود؟

سروه عبدالواحد، خطاب به نخست وزیر اقلیم کردستان، افزود: ثانیاً، «ای تارک الصلاه» مرگ به سراغت آمده است، زیرا حتی اگر این انتخابات برای مدت کوتاهی نیز به تعویق بیافتد، گریزی از برگزاری آن نیست، چراکه انتخابات بخشی از روند دمکراسی است و نگرانی شما از برگزاری انتخابات به این معنااست که شما اصلاً به روند دمکراسی اعتقاد ندارید.

  وی تصریح کرد: مسئله سوم و آخر این است که وقتی تصمیم به تحریم این انتخابات گرفتید، جدی نبودید. چرا که برای عدول از تصمیم خود، نرمش زیادی برای  مشارکت در انتخابات نشان دادید که این مسئله به معنای ضعف تصمیم گیری  شما است.

کد خبر 2770267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha