حملات جدید ترکیه به پ.ک.ک نتیجه دیدار اردوغان از عراق

سرویس جهان –خبرگزری آسوشیتدپرس حمله روز دوشنبه ترکیه به مناطق کوهستانی اقلیم کردستان، به بهانه مقابله با پ.ک.ک را نتیجه توافقات اردوغان با مقامات عراق در سفر اخیر او به این کشور توصیف کرده است.

به گزارش کردپرس، ترکیه اعلام کرد حملات هوایی تازه ای در برخی مناطق کوهستانی اقلیم کردستان عراق انجام داده است که در آن نزدیک به 20 از نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک کشته شده اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به این که این حمله گسترده ترین حمله هوایی ترکیه به پ.ک.ک در خاک عراق، پس از سفر اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به این کشور بوده، این اتفاق را نتیجه دیدارهای او با مقامات عراقی و رضایتمندی عراق از حمله ترکیه به پ.ک.ک دانسته است.

این خبرگزاری نوشت: به نظر می رسد با توجه به این حملات، مقامات عراقی موافق حملات ترکیه به پ.ک.ک هستند.

از نظر این خبرگزاری، مقامات عراقی قبلا حملات ترکیه علیه پ.ک.ک در خاک عراق را نقض حاکمیت این کشور می دانستند اما به نظر می رسد این بار راضی به حمله ترکیه به این گروه هستند چرا که خود عراق نیز پیش از سفر اردوغان، پ.ک.ک را در داخل عراق موجودیتی ممنوعه اعلام کرده بود.

آسوشیتدپرس با اشاره به این که ترکیه در اقدام علیه پ.ک.ک در خاک عراق، به دنبال جذب حمایت بغداد و اربیل است، نوشت: این کشور همان طور که قبلا اعلام کرده، قصد دارد تابستان آینده عملیات نظامی جدیدی با هدف نابودی پ.ک.ک در خاک عراق انجام دهد.

کد خبر 2770223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha