72 درصد حجم سدهای کردستان پر شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: در حال حاضر به طور کلی 72 درصد ازحجم مخزن سدهای کردستان پر شده و 8 استان هم سرریز کرده است.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد با اشاره به بارش های مناسب اخیر، گفت: حجم آب ذخیره پشت سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت و تاکنون ۸ سد در استان کردستان سرریز شده و برای روزهای آینده نیز هواشناسی استان هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری ۴۲۰ میلی متر، متوسط بارندگی استان بوده است، افزود: در شهرستان مریوان با حدود هزار میلی متر و بانه با ۸۰۰ میلی متر بیشترین میزان بارش را شاهد بودیم. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اظهار کرد: با توجه به روان آب های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سدهای استان جاری شده، این امر منجر به سرریز ۸ سد در کردستان شد.

آریانژاد به سامانه جدید بارشی که در راه استان است، نیز اشاره کرد و ادامه داد: نظر به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی استان کردستان امروز دوشنبه ۱۷ و فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، با توجه به پیش بینی حجم بارش ها و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها توصیه می شود شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سدهای استان اکیداً خودداری کنند.

کد خبر 2770184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha