مجلس دموکراتیک سوریه نمایندگی‌های جدیدی در کشورهای حاشیه خلیج فارس افتتاح می کند

سرویس سوریه - «محمود المسلط» رئیس مشترک MSD ضمن اشاره به آماده شدن این مجلس برای گفتگوهای سوری-سوری و برقراری ارتباط با طرف‌های سوری، منطقه‌ای و بین‌المللی، اعلام کرد که روابط خارجی خود را تقویت خواهند کرد و نمایندگی‌های جدیدی را در کشورهای عربی و خارجی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس، افتتاح خواهند کرد.

به گزارش کردپرس، «محمود المسلط» رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به اینکه این مجلس در حال آماده شدن برای مراحل بعدی گفتگوی سوری-سوری است و با طرف‌های سوری، منطقه‌ای و بین‌المللی در تماس است، اعلام کرد که روابط خارجی خود را تقویت خواهند کرد و نمایندگی‌های جدیدی را در کشورهای عربی و خارجی، به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس، افتتاح خواهند کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «محمود المسلط» رئیس مشترک MSD در رابطه با تحولات منطقه و برنامه‌های MSD برای گسترش روابط این مجلس مصاحبه‌ای انجام داد.

در این مصاحبه، «محمود المسلط» اظهار داشت که MSD بیشتر در جبهه داخلی فعالیت می‌کند و با تمام طرف‌های داخلی و خارجی سوریه ارتباط برقرار می‌کند، علاوه بر این بازدیدهایی از کشورهای خارجی نیز توسط این مجلس انجام شده است.

المسلط در ادامه تصریح کرد که مشکلات بزرگی در ابعاد داخلی و بین‌المللی وجود دارد اما MSD می‌خواهد یک بار دیگر سوریه را در دستور کار بین‌المللی قرار دهد و افزود: «ما نمی‌خواهیم پرونده سوریه نادیده گرفته شود. برای فعال کردن این پرونده ما در حال ایجاد روابط با کشورهای خارجی و عربی هستیم.»

المسلط در ادامه تاکید کرد که گفتگوهای سوری-سوری یکی از اهداف اصلی آنهاست و همچنان با نهادها، احزاب و شخصیت‌های مستقل سوریه در داخل و خارج در تماس هستند و در آینده نشست‌های قبایل، اپوزوسیون و دیگر نیروها نیز برگزار خواهد شد.»

المسلط گفت: «ما نمایندگی‌های جدیدی در کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای عربی و خارجی افتتاح خواهیم کرد.»

المسلط درباره نقش کشورهای عربی در سوریه نیز گفت: «در نهایت ما بخشی از این منطقه هستیم و کشورهای عربی بودن ما را تکمیل می‌کنند و ما آنها نیز آنها را کامل می‌کنیم. ما نمی توانیم خود را از کشورهای عربی جدا کنیم. روابط ما با عراق، مصر، اردن و عربستان سعودی پیشرفت خواهد داشت و این روابط نیز برای حل بحران سوریه اهمیت دارد.»

در همین رابطه، المسلط با بیان اینکه در حال تلاش برای گسترش روابط با کشورهای عربی هستند، گفت: «ما در خارج از کشور نمایندگی داریم و در تلاش هستیم برخی دیگر را افتتاح کنیم، اما فراموش نکنیم که برخی از کشورها به دولت دمشق نزدیک هستند و این مسئله مانعی برای ما قلمداد می‌شود اما ما بخشی از این کشور هستیم و باید با کشورهای عربی همکاری داشته باشیم.»

المسلط درباره دلایل توقف راه‌حل سیاسی بحران سوریه نیز صحبت کرد و گفت: «ما به قوانین بین‌المللی اعتقاد داریم. قطعنامه ۲۲۵۴ مبنای حل سیاسی بحران سوریه است. MSD قبلا روی اجرای این قطعنامه فعالیت کرده است زیرا این یک راه‌حل واقعی برای بحران سوریه است، ما با همه طرف‌ها، سازمان ملل متحد و دولت‌ها در رابطه با مسئله سوریه همکاری خواهیم کرد.»

کد خبر 2770065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha