نماینده سابق پارلمان کردستان خواستار کناره‌گیری اتحادیه میهنی و جنبش تغییر از دولت شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- علی حمه صالح، نماینده سابق پارلمان کردستان گفت: «مردم کردستان باید بدانند که احزاب نباید ساکت بمانند و فشارهای قانونی، سیاسی و مدنی به کاربگیرند».

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، علی حمه صالح در پیامی گفت: «هدف اصلی سفر نچیروان بارزانی به بغداد، به تعویق انداختن انتخابات است، تعویق انتخابات به معنای تلاش برای ایجاد اختلال است».

وی افزود: «نچیروان بارزانی درتلاش است انتخابات را به تعویق بیندازد، نشانەها حاکی از آن است نچیروان بارزانی میخواهد بگوید: انتخابات در اکتبر برگزار شود! درحالی که مهلت قانونی کمیسیون در 2024/7/7 پایان می‌یابد، هیچ تضمینی هم برای تمدید دوره آن وجود ندارد و این انتخابات را با ابهام روبه رو خواهد کرد! این ریاست دولت و اقلیم که دو سال است به پایان رسیده است، به چه حقی یا بنا به کدام قانون ادامه پیدا کند!».

علی حمه صالح تصریح کرد: «یکی از بهانه‌های حزب دمکرات کردستان این است که اثر انگشت بیش از 400 هزار نفر هنوز قابل شناسایی نیست، درحالی که این هیچ ارتباطی به حزب دمکرات ندارد! 145 هزار نفر آنان اهل سلیمانیه و از مردم عادی هستند که عضو هیچ حزبی نیستند. کمیسیون می‌گوید برای انتخابات آماده است اما معلوم نیست چرا آن را به تعویق می‌اندازد! هدف حزب دمکرات کاملاً مشخص است، این حزب قصد جلوگیری از برگزاری  انتخابات دارد و میخواهد وضعیت موجود را حفظ کند. آیا نچیروان بارزانی اقلیم کردستان را در یک وضعیت فاقد مشروعیت قرار خواهد داد»؟

وی همچنین هشدار داد: «در صورت تعویق انتخابات، در دادگاه ویژه بغداد علیه رئیس اقلیم شکایت خواهیم کرد. ما رسماً به کمیسیون اعلام کرده‌ایم که با تعویق مخالف هستیم. مهم است که تمامی احزاب یادداشتهایی مبنی بر اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات، به کمیسیون ارائه دهند».

وی گفت که سایر احزابی که با حزب دمکرات کردستان در دولت مشارکت دارند، باید کناره گیری کنند و در این وضعیت بدون قانون باقی نمانند.

کد خبر 2769912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha