رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان: باید با دولت فدرال درمورد درآمدهای غیرنفتی به توافق برسیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق گفت که دو دولت اقلیم کردستان و عراق باید برسر تحویل درآمدهای غیرنفتی اقلیم کردستان به توافق برسند. وی افزود: «پیش بینی می‌شود تا دو سه روز آینده مشکلات فنی مربوط به ارسال حقوق ماه آوریل کارمندان برطرف شود».

به گزارش کردپرس، ویان صبری، رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق درگفتگو با کردستان24 درخصوص ارسال حقوق ماه آوریل کارمندان گفت: «پیش بینی می‌شود تا دو سه روز آینده مشکلات فنی مربوط به ارسال حقوق ماه آوریل کارمندان اقلیم کردستان برطرف شود و حقوق آنان پرداخت شود». وی همچنین گفت که در دو ماه گذشته نیز این مشکلات فنی وجود داشته و برطرف شده است.

به گفته رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان، مذاکرات میان دولت عراق و اقلیم کردستان بسیار حائز اهمیت است. وی افزود: باید درمورد تحویل درآمدهای غیرنفتی با دولت فدرال به توافق برسیم. رسیدن به توافق به نفع دو طرف خواهد بود و هرچه زودتر اتفاق بیفتد بهتر است.

ویان صبری درپاسخ به سوال "آیا حقیقت دارد که دولت عراق برای پرداخت حقوق کارمندان اقلیم پول کافی ندارد" گفت: «ما به عنوان نمایندگان مجلس، در انتظار جداول بودجه سال 2024 هستیم تا آن را به تصویب برسانیم، آنگاه از هزینه‌ها و درآمدهای دولت عراق مطلع خواهیم شد».

هیئتی فنی از وزارت دارایی و اقتصاد دولت اقلیم کردستان به ریاست محمد عبدالقادر، مدیر کل حسابداری این وزارتخانه وارد بغداد شده است. این هیئت فنی به منظور رایزنی برای مسئله حقوق ماه آوریل کارمندان اقلیم کردستان، تحویل درآمدهای غیرنفتی به دولت عراق، طرح "حساب من" و چند موضوع دیگر؛ با یک هیئت از وزارت دارایی فدرال دیدار کرد.

هیئت وزرای اقلیم کردستان پیشتر در بیانیه‌ای تأکید کرده بود که نباید هیچ بهانه ای برای وزارت دارایی فدرال باقی بماند که آن را بهانەای برای عدم پرداخت حقوق و استحقاقات مالی اقلیم قرار دهد؛ برای این منظور هیئت وزیران به وزارت دارایی و اقتصاد و هیئت مذاکره کننده دستور داد آنچه در قانون به عنوان سهم خزانه داری فدرال از درآمدهای غیرنفتی حاصل از اقلیم کردستان تعیین شده است، به حساب وزارت دارایی فدرال واریز شود.

کد خبر 2769907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha