خرسندی شرکت های نفتی خارجی از مطرح شدن صادرات نفت اقلیم کردستان در دیدار بایدن و السودانی

سرویس جهان- انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان با انتشار بیانیه ای از تاکید رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر عراق بر ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان ابراز خرسندی کرد.

به گزارش کردپرس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در دیدار شب گذشته خود بر اهمیت اطمینان یافتن از رسیدن نفت عراق به بازارهای بین المللی تاکید کرده و علاقه مندی خود را برای بازگشایی خط لوله نفتی عراق-ترکیه نشان دادند. نفت اقلیم کردستان عراق از این خط لوله وارد بازارهای جهانی می شود اما صادرات نفت اقلیم کردستان از ماه مارس 2023 قطع شده است.

انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان که نماینده 8 شرکت اصلی تولید نفت خام در اقلیم کردستان است، با انتشار بیانیه ای خرسندی خود را از مطرح شدن این موضوع در دیدار بایدن و السودانی ابراز کرد.

این نهاد همچنین آمادگی خود را برای مذاکره با دولت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان بر سر از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان اعلام کرد. البته انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان تاکید کرده است که باید دستورالعمل های مالی کنونی و اطمینان یافتن از پرداخت دستمزدهای معوق و آینده این شرکت ها در یک قرارداد کتبی لحاظ شود.

مایلز کاگینز، سخنگوی انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان بر همکاری این نهاد با دولت مرکزی و دولت منطقه ای اقلیم کردستان، در راستای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق ترکیه تاکید کرده است.

 او با اشاره به این که 8 شرکت عضو این انجمن 10 میلیارد دلار در حوزه نفت اقلیم کردستان سرمایه گذاری کرده اند، گفت: این موضوع می تواند به دستیابی اهداف السودانی در حوزه انرژی که در دیدار بایدن و السودانی مطرح شده، کمک کند.

کد خبر 2769399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha