سرنوشت مبهم طرح تجهیز اقلیم کردستان به سیستم دفاع موشکی

سرویس جهان- با توجه به درخواست دولت بایدن برای کاهش 400 میلیون دلاری بخش سیستم دفاع موشکی، ارسال این سیستم ها به اقلیم کردستان با ابهام بیشتری روبرو شده است.

به گزارش کردپرس، لوکاس تاملینسون، خبرنگار شبکه فاکس نیوز به نقل از شبکه تلوزیونی سی سپان آمریکا اعلام کرد دولت جو بایدن که با کاهش منابع تامین بودجه سال 2025 مواجهه شده است، کاهش هزینه های بخش سیستم های دفاع موشکی را مطرح کرده است.

این مسئله با توجه به این که اقلیم کردستان، برای اولین بار و بر اساس بودجه سال جاری آمریکا در انتظار دریافت سیستم های دفاع موشکی است، اهمیت دارد. در خصوص ارسال سیستم دفاع موشکی برای اقلیم کردستان پیش شرط هایی از جمله فراهم شدن زمینه های لازم از جمله موافقت دولت عراق، موجود بودن آن در انبارهای تسلیحات آمریکا و غیره مطرح شده است.

بر اساس گزارش خبرنگار فاکس نیوز، مقامات دفاعی آمریکا که در حال بررسی بودجه دفاعی سال 2025 این کشور هستند، از کمبود منابع لازم برای تامین هزینه های پنتاگون خبر داده اند. به همین دلیل، آنها پیشنهاد کرده اند حدود 400 میلیون دلار از هزینه های بخش سیست های دفاع موشکی کاسته شود که در واقع می تواند بر مسئله ارسال سیستم های دفاع موشکی به اقلیم کردستان تاثیر منفی بگذارد.

کد خبر 2769348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha