محرومیت ۷ ماهه مردم حسکه از آب آشامیدنی سالم

سرویس سوریه - مردم شهر حسکه به علت قطع آب ایستگاه علوک توسط ترکیه به مدت ۷ ماه است که از آب آشامیدنی سالم محروم شده‌اند.

به گزارش کردپرس، در ادامه قطع آب ایستگاه علوک واقع در مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال سوریه، مردم شهر حسکه به مدت ۷ ماه است که از آب آشامیدنی سالم محروم شده‌اند.

به نوشته شبکه روناهی، نیاز مردم شهر حسکه به آب آشامیدنی سالم، ۱۳۰ هزار متر مکعب آب در روز است اما مردم این شهر از آب تانکر استفاده می‌کنند و نهادهای مدیریت خودگردان روزانه ۸۰۰ تانکر آب بین اهالی توزیع می‌کنند و از سوی دیگر سازمان‌های مردم نهاد نیز به تامین آب مردم کمک می‌کنند.

دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن از اکتبر ۲۰۱۹ شهر سرکانی در شمال سوریه را تصرف کرده و با توجه به آن ایستگاه آب علوک نیز به کنترل آنان در آمد.

پیشتر ایستگاه تصفیه آب علوک، آب آشامیدنی بیش از یک و نیم میلیون تن از شهروندان حسکه و اطراف آن را تامین می‌کرد.

دولت ترکیه از زمان تصرف سرکانی تاکنون بیش از ۴۰ بار آب ایستگاه را قطع کرده است و به گفته مدیریت آب حسکه آخرین قطعی آب ۷ ماه پیش بوده است که تاکنون ادامه دارد.

در ۳ ژوئن ۲۰۲۳، اداره آب حسکه با توجه به قطع آب ایستگاه علوک، شهر حسکه را به عنوان منطقه فاجعه‌آمیز اعلام کرد و مدیریت خودگردان با توجه به وضعیت موجود به توسعه پروژه‌هایی برای یافتن جایگزین برای ایستگاه علوک مشغول شد.

کد خبر 2769239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha