خواستار مداخله فوری جهانی جهت حل بحران آب حسکه هستیم

سرویس سوریه - مجلس کانتون حسکه روز گذشته با اشاره به قطع آب حسکه توسط ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن خواستار مداخله فوری همه نیروهای درگیر در بحران سوریه برای حل این مسئله شد.

به گزارش کردپرس، مجلس کانتون حسکه روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای در مورد قطع آب حسکه توسط ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن خواستار مداخله فوری همه نیروهای درگیر در بحران سوریه برای حل این مسئله شد.

به نوشته شبکه روناهی، در بیانیه مجلس کانتون حسکه آمده است: « دنیایی که مدعی حمایت از حقوق همه موجودات است چگونه می‌تواند بپذیرد که برخی شهرها بدون آب بمانند! مثل هر سال، فصل تابستان به سختی به اتمام خواهد رسید. بحث آب شیرین و تلخ نیست، مسئله فقط تشنگی است و مردم به هر طریقی در جستجوی آب هستند. عده‌ای از نیاز مردم به آب سوء‌استفاده می‌کنند و به آنها آب کثیف می فروشند»

در ادامه این بیانیه، مجلس کانتون حسکه اعلام کرد که این کانتون به عنوان منطقه فاجعه‌آمیز نامگذاری شده است و از جامعه جهانی خواست که جهت حل این مسئله مداخله فوری صورت پذیرد.

لازم به ذکر است که از زمان تصرف سرکانی و ایستگاه آب آشامیدنی علوک در پاییز ۲۰۱۹، تاکنون بیش از ۴۰ بار آب آشامیدنی بر روی بیش از یک میلیون شهروند حسکه قطع شده و مردم این شهر با بحران نبود آب مواجه هستند.

کد خبر 2757812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha