ادامه بحران آب حسکه/ ارسال ده‌ها تانکر آب از قامشلو و رقه به حسکه

سرویس سوریه - ده‌ها تانکر آب از قامشلو و رقه برای حمایت از مردم حسکه که از مشکل کمبود آب به علت قطع شدن آب حسکه توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه رنج می‌برند ارسال شد.

به گزارش کردپرس، ده‌ها تانکر آب از قامشلو و رقه برای حمایت از مردم حسکه که از مشکل کمبود آب به علت قطع شدن آب حسکه توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه رنج می‌برند راهی حسکه شدند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، دولت ترکیە و شبه‌نظامیان وابسته به آن از زمان تصرف سرکانی در سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۳۶ بار آب ایستگاه علوک که آب آشامیدنی بیش از یک و نیم میلیون تن را در شهر حسکه و حومه آن تامین می‌کند را قطع کرده‌اند.

با افزایش دما و ادامه بحران آب در شهر حسکه، اداره آب قامشلو با همکاری کمیته شهرداری‌های قامشلو از اقدام خود برای توزیع آب در شهر حسکه خبر داد.

در بخشی از این اقدام صبح امروز ۴۰ دستگاه تانکر آب و تانکر آتش نشانی حاوی آب از قامشلو راهی حسکه شدند تا به حمایت و تامین آب مردم شهر حسکه بپردازند.

در همین رابطه «خورشید عیسو» رئیس مشترک اداره آب کانتون قامشلو اعلام کرد که تصمیم آنها جهت ارسال آب به حسکه پس از آخرین جلسه کمیته مدیریت شهرداری‌های قامشلو گرفته شده است.

عیسو از توزیع هفتگی آب در حسکه خبر داد و هدف خود را از این اقدام کاهش درد و رنج مردم شهر حسکه عنوان کرد.

بر اساس اطلاعات دریافتی از رئیس مشترک اداره آب شهر حسکه نیز کاروان دیگری از تانکرها که هنوز تعداد آنها مشخص نیست صبح امروز رقه را به مقصد حسکه حرکت کرده‌اند.

کد خبر 2758413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha