آخرین پروژه  احیای دریاچه ارومیه ماه آینده اجرایی می شود

وزیر نیرو با بیان اینکه آخرین پروژه برای احیای دریاچه ارومیه طی یک ماه آینده اجرایی می شود، گفت: وزارت نیرو متعهد به احیای این دریاچه است.

به گزارش کردپرس از وزارت نیرو؛ علی اکبر محرابیان صبح پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های آب و فاضلاب استان تهران که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، طی سخنانی گفت: اجرای این پروژه‌ها در لحظه است و بسیاری از آن‌ها تمام شده و کافی است، شیر باز شده و از پساب استفاده کنند.

وی افزود: پروژه‌هایی که به اتمام نرسیده نیز طی شش ماه، یک سال و نهایتاً یک و نیم سال دیگر به اتمام می‌رسد و پساب به بهره برداری می‌رسد، به عنوان مثال طرح انتقال پساب بهداشتی شهر اصفهان، یا شهر اراک یا شازند و… موجود است و صنعت می‌تواند اکنون از آن استفاده کند.

وزیر نیرو ادامه داد: طی قراردادی که منعقد شد، این امکان و تعهد برای طرفین ایجاد شد، که شرکت آب و فاضلاب پساب بهداشتی را تأمین کند، صنعت نیز از این پساب استفاده کرده و از محل سرمایه گذاری خود آب مطمئنی بگیرد.

وی پروژه‌های پیش بینی شده آبی و برقی کشور در سال ۱۴۰۳ را قابل توجه دانست و گفت: با تکمیل این طرح‌ها بخش قابل توجهی از نیاز مردم کشور در آب شرب و آب کشاورزی تأمین می‌شود.

محرابیان با اشاره به مساله دفترچه ارومیه وضعیت این دریاچه را خوب توصیف کرد و گفت: متعهد با احیا دریاچه ارومیه با اجرای پروژه‌های متعدد و با مدیریت منابع آب احیا شود، تاکنون پروژه‌های متعددی اجرا شده و آخرین پروژه نیز تا یک ماه آینده با دستور رئیس جمهور اجرایی می‌شود.

کد خبر 2769236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha