استاندار آذربایجان‌غربی خواستار افزایش اعتبارات ملی راهداری استان شد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای پروژه های مختلف در حوزه راهداری استان، خواستار افزایش اعتبارات ملی این حوزه در سال جاری، ارتقای ایمنی جاده ای و نیوجرسی، آغاز عملیات ساخت پایانه های مرزی کیله سردشت و کوزه رش سلماس و اجرای طرح های جامع در سایر پایانه های مرزی استان شد.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار که تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

استاندار آذربایجان‌غربی ضمن قدردانی از اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در توسعه شاخص های ایمنی، ساخت راه های روستایی، حذف نقاط پرحادثه و توسعه پایانه های مرزی استان، گفت: خواستار افزایش اعتبارات سال جاری برای توسعه خدمات، ارتقای ایمنی جاده ای و نیوجرسی، آغاز عملیات ساخت پایانه های مرزی کیله سردشت و کوزه رش سلماس و اجرای طرح های جامع در سایر پایانه های مرزی آذربایجان غربی هستیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این دیدار از تخصیص اعتبار ویژه جهت افزایش ایمنی جاده ای، خرید و نصب حافظ بتنی (نیوجرسی)، ایجاد دوربرگردان های ایمن و حذف بخش دیگری از نقاط پرحادثه در آذربایجان غربی خبر داد.

آمادگی آذربایجان غربی برای ورود سرمایه گذاران بخش معدنی

 استاندار آذربایجان‌غربی همچنین در راستای پیگیری تفاهم نامه استان با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه معدن، با رئیس این ستاد دیدار و گفتگو کرد.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه معدن یکی از پیشران های مهم توسعه آذربایجان غربی است، تصریح کرد: با توجه به شناسایی ۵١ نوع ماده معدنی در استان، در سه گام مطالعات زمین شناسی هوایی، جذب سرمایه گذار برای استخراج و فرآوری مواد معدنی، توسعه معادن استان را پیش می بریم.

سیدپرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت نوع معدن و میزان ذخایر آن، بر تسریع روند سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی تاکید کرد.

در این جلسه همچنین در خصوص تعیین تکلیف برخی از اراضی ستاد اجرایی حضرت امام( ره ) در ارومیه بحث و تبادل نظر شد .

در این دیدار مقرر شد جلسه مشترکی با حضور مدیران هلدینگ‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام که در این پروژه مشارکت دارند، با دعوت از معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، طی هفته آتی در تهران برگزار و نتایج آن به رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ارائه شود.

در این جلسه استاندار آذربایجان‌غربی از آقای فتاح برای سفر به استان در راستای بررسی زمینه های سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دعوت کرد و مقرر شد در آینده نزدیک این سفر با حضور رییس و مدیران هلدینگ های ستاد اجرایی حضرت امام(ره) انجام شود.

کد خبر 2769233

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha