کشته شدن ۸۳ شهروند در گره‌سپی توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه

سرویس سوریه - مرکز ثبت جنایات شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه از کشته شدن ۸۳ شهروند در گره‌سپی و ربودن ۲۰۳ تن از اکتبر ۲۰۱۹ تاکنون توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، مرکز ثبت جنایات شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در گزارشی اعلام کرد که که از اکتبر ۲۰۱۹ تاکنون در گره‌سپی،۸۳ شهروند توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه کشته شده‌ و ۲۰۳ آدم‌ربایی نیز توسط آنان صورت گرفته است.

به نوشته آژانس خبری فرات، مرکز ثبت جنایات شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در گره‌سپی در گزارش خود در رابطه با تخلفات و جنایات شبه‌نظامیان در گره‌سپی اظهار داشت که از ماه اکتبر ۲۰۱۹ تاکنون، ۲۰۳ آدم‌ربایی در گره‌سپی صورت گرفته است.

 در گزارش این مرکز آمده است که ۷ زن و ۱۲ کودک از جمله ربوده شدگان هستند و سرنوشت ۸۹ تن از این تعداد نامشخص بوده و شبه‌نظامیان، ۲۶ تن را نیز تحویل زندان‌های ترکیه داده‌اند.

همچنین بر اساس داده‌های این مرکز، در هنگام حملات و پس از حملات ۷۵ شهروند در گره‌سپی کشته و بیش از ۲۱۹ تن مجروح شده‌اند که ۱۷ تن از این افراد نقص عضو شده‌اند. همچنین ۸ شهروند که حاضر به ترک سرزمین خود نشده‌اند و یا پس از تصرف این مناطق توسط ترکیه به سرزمین خود بازگشته‌اند، توسط شبه‌نظامیان اعدام شده‌اند.

همچنین بر اساس گزارش مرکز ثبت جنایات، ۱۴٪ ساکنین گره‌سپی پس از تصرف گره‌سپی به منازل و سرزمین خود بازگشته‌اند که توسط شبه‌نظامیان با آزار و اذیت مواجه شده‌اند.

در ادامه گزارش آمده است که شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه ۵ هزار و ۱۷۱ خانه و هزار و ۱۸۰ مغازه را در ۶۴ روستا به تصرف خود در آورده‌اند. شبه‌نظامیان همچنین هزار و ۸۴۹ خانوار را از دیگر مناطق سوریه در منازل آوارگان گره‌سپی اسکان داده‌اند.

در پایان گزارش اشاره شده که شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه بیش از ۱۲ کارگاه مردم گره‌سپی را اشغال کرده و وسایل موجود در کارگاه‌ها را نیز به ترکیه فروخته‌اند.

کد خبر 2769177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha