توقیف ۱۰۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در شهرک صنعتی ارومیه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از کشف و ضبط ۱۰۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در شهرک صنعتی ارومیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، طاهر کیامهر از شناسایی و ضبط ۱۰۶ دستگاه ماینر توسط این شرکت در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: با تلاش همکاران واحد حراست و حقوقی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی و با مشارکت نهادهای امنیتی تعداد ۱۰۶ دستگاه ماینر که به صورت غیرمجاز از شبکه برق استفاده می کردند کشف و ضبط شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اضافه کرد: تمامی دستگاه های کشف شده مربوط به یک واحد مستقر در شهرک صنعتی کریم آباد ارومیه می باشند.

او تصریح کرد: از آنجا که دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، همواره تهدیدی برای صنعت برق به شمار می‌رود، این شرکت با هدف صیانت از منافع ملی و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و همچنین تأمین برق مطمئن و پایدار به مشترکان به صورت مستمر پیگیر کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز در استان می باشد.

کیامهر همچنین  بیان کرد: با توجه به پیش رو بودن پیک بار ، تلاش مجموعه صنعت برق، ارائه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته در تمامی ایام به ویژه ایام پیک بار است بنابراین با توجه به خلل و آسیبی که افراد سودجو با استفاده از دستگاه های استخراج رمز ارز غیرمجاز به صنعت برق وارد می کنند؛ مبارزه با رمز ارزهای غیرمجاز در این استان با شدت و توان بیشتری صورت خواهد گرفت.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان از مناطق کشاورزی و صنعتی برای استخراج غیرمجاز رمز ارز ، بازرسی های مستمر توسط نهادهای نظارتی انجام و با متخلفین برابر قانون برخورد می شود.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان؛ مشترکان در صورت اطلاع از محل دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال، می‌توانند موضوع را به شرکت توزیع نیروی برق و یا پلیس و ستاد خبری اطلاعات اطلاع دهند.

کد خبر 2769103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha