دبیر کل حزب اتحاد اسلامی: پس از ۳۳ سال همه نهادهای مشروع اقلیم کردستان در معرض خطر انحلال قرار دارند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ دبیر کل حزب اتحاد اسلامی کردستان به مناسبت سالگرد موچ دستەجمعی مردم کردستان در پیامی اعلام کرد پس از گذشت ۳۳ سال همه نهادهای رسمی و مشروع اقلیم کردستان در معرض خطر انحلال قرار دارند و شرایط زندگی و معیشت مردم در نهایت وخامت است، مسئله حقوق کارمندان قربانی اهداف سیاسی شده و زنگ خطر جنگ منطقه‌ای در آستانه به صدا درآمدن است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری شارپرس، صلاح‌الدین بهاءالدین دبیر کل حزب اتحاد اسلامی کردستان با صدور پیامی اشاره کرد حاکمیت انتقالی به دنبال خواسته‌های حزبی و شخصی خود است برای این شرایط سخت خطرناک اهمیتی قایل نیست، حقوق انتخاباتی در معرض مواجهه با ممانعت کردن است با این وجود، درحال اتهام زنی و گسترش دایره کینه و نفرت هستند.

متن این بیانیه به این شرح است:

مردم سربلند کردستان، سالروز کوچ دستەجمعی میلیونی ملتمان است، یک رویداد خودجوش و مهم که به نقطه عطفی برای تاریخ مبارزات ملتمان تبدیل شد، تمام دنیا از وضعیت اسفبار این مردم بی پناه آگاه بودند ملت ها و خیرخواهان خروشیده و احساسات بشردوستانه جهان برانگیخته شد و  قدرتها و کشورهای منطقه تحت فشار قرار گرفتند، خطوط پرواز ممنوع و مدیریت محلی و سپس انتخابات سال ۱۹۹۲ بر مبنای نظام فدرالی شکل گرفتند و نهاد مشروع پارلمان و دولت تاسیس شد.

اما متاسفانه جنگ قدیمی و برادرکشی و ذهنیت جاهل و تحمیلی مانع گسترش این دستاوردها شد و دست دخالت بیگانگان را به داخل کشور باز کرد و نگذاشت که کابوس جنگ داخلی از ذهن این مردم ستمدیده پاک شود... به طور مداوم هر چند سال یکبار به شیوه‌های مختلف این جنگ هولناک روی می‌دهد.  

اکنون نیز پس از گذشت ۳۳ سال همه نهادهای مشروع اقلیم کردستان در معرض انحلال هستند و معیشت و شیوه زندگی مردم در بدترین حالت ممکن است. حقوق کارمندان قربانی اهداف سیاسی شده است زنگ جنگ منطقه‌ای در حال به صدا در آمدن است. بی اعتمادی و تفرقه بر روابط احزاب و بازاریان و تمام هموطنان غالب است مشکلات اجتماعی در حال گسترش هستند حاکمیت انتقالی به خواسته‌های حزبی و شخصی خود چشم دوخته است و این وضعیت خطرناک را در نظر نمی‌گیرد حقوق انتخاباتی در معرض خطر ممانعت وجود دارند با این حال به دنبال اتهام زنی و گسترش دامنه نفرت و کینه هستند در خشمگین کردن دوستان و افزایش تعداد دشمنان مهارت خوبی دارند متاسفانه چنین شرایطی ناخواسته است اما ملتی که صاحب قیام و این همه ثروت و منابع عظیم طبیعی و تاریخی باشد ناامید نخواهد شد و قادر خواهد بود از این مرحله نیز عبور کند هر انداز بر سر راه اصلاحات و تغییرات مانع تراشی شود آینده باز هم متعلق به ملت ماست و حامی ما خداوندی است که از ناامیدی امید می‌آفریند، از خداوند می‌خواهم نماز و روزه و عبادات شبهای قدر همه را قبول کند.

دبیر کل حزب اتحاد اسلامی کردستان

کد خبر 2768841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha