تا کنون اقلیم کردستان و بغداد در خصوص مسئله حقوق پیشمرگه و نیروهای امنیتی به توافق نرسیده‌اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ تا کنون وزارت اقتصاد و دارایی عراق با پرداخت حقوق نیروهای امنیتی به صورت کدبندی موافقت نکرده است و می‌خواهد وزارت اقتصاد و دارایی اقلیم کردستان را از این موضوع مطلع کند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری شارپرس، رسانه‌های نزدیک به حزب دمکرات کردستان اعلام کردند با درخواست وزارت اقتصاد و دارایی عراق، لیست اسامی نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیتی به صورت کدبندی آماده شده‌اند و از سوی سازمان حسابرسی اقلیم کردستان به مدت دو روز مورد حسابرسی قرار گرفته و به بغداد ارسال گردیده‌اند اما مبلغ بودجه آن که ۳۵۰ میلیارد دینار است فرستاده نشده و در لیست توزیع حقوق قید نشده است، وزارت اقتصاد و دارایی عراق حاضر نیست که با لیست کُدبندی شده پول حقوق نیروهای امنیتی را پرداخت کند.

وزارت اقتصاد و دارایی دولت فدرال خواسته است که لیست حقوق نیروهای امنیتی و ارگانهای باقیمانده که اسامی آنها به صورت کد تهیه شده است توسط سازمان حسابرسی اقلیم کردستان نظارت شوند و به آنها تحویل داده شود.

روند حسابرسی در لیستها که در آنها اسامی به صورت کد قید شده است ۲ روز به طول انجامیده است و پس از اتمام در تاریخ ۱۷ ماه مارس سال ۲۰۲۴ به وزارت اقتصاد و دارایی عراق فرستاده شده است که می‌بایست روز پنجشنبه ۲۸ ماه مارس سال جاری مبلغ پول باقیمانده مربوط به این لیست ارسال می‌شد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

قرار است روز شنبه توزیع حقوق مربوط به ماه فوریه آغاز شود به گزارش لیستی که وزارت دارایی اقلیم کردستان آن را منتشر کرده علاوه بر وزارت پیشمرگه اسامی چند نیروی دیگر وابسته به وزارت داخله و روسای اقلیم کردستان در این لیست وجود ندارند.

کد خبر 2768726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha