دبیر کل جنبش بابلیون: کرکوک قدس کردستان نیست و با خون و توافق با اتحادیه میهنی آزاد شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- ریان کلدانی، دبیرکل جنبش بابلیون بیان کرد: «حزب دمکرات کردستان در تلاش است تا برخی مناطق استان نینوا را اشغال کند و این حزب باید اخراج شود»، وی همچنین افزود: «کرکوک قدس کردستان نیست و ما به هیچ وجه در مورد آن سازش نخواهیم کرد...کرکوک با خون، فداکاری و توافق با برادران اتحادیه میهنی آزاد شده است».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، ریان کلدانی در مصاحبه با شبکه عراقی (عهد) گفت: «در نشست اخیر احزاب پیروز در کرکوک، مجدداً تاکید کردند که آنها طرفدار حزبی هستند که بیشترین آرا را در کرکوک به دست آورد و آن حزب شایسته پست استانداری است».

وی افزود: «ما با اینکه استاندار کرکوک یک کرد از اتحادیه میهنی کردستان باشد، مشکلی نداریم، اما کرکوک قدس کردستان نیست، کل کردستان قدس عراق است. اربیل شمال عراق و بخشی جدایی ناپذیر از عراق است. کرکوک نیز بخش جدایی ناپذیر عراق است و به هیچ شیوەای سازش در مورد کرکوک را نمی پذیریم».

دبیرکل جنبش بابلیون اظهار داشت: «کرکوک با خون و فداکاری و همچنین با توافق با برادران اتحادیه میهنی کردستان آزاد شده است، من در مقابل رسانەها خواهم گفت که پست استانداری کرکوک متعلق به اتحادیه میهنی است که متحد استراتژیک ما است».

وی گفت: «ریاست اتحادیه میهنی کردستان در حال حاضر در دست بافل جلال طالبانی است، وضعیت اتحادیه میهنی نیز نسبت به گذشته متفاوت است و طرز فکر و شخصیت بافل جلال طالبانی به اندیشه و شخصیت مام جلال نزدیک است».

دبیرکل جنبش بابلیون پیش بینی کرد که تا ۱۰ روز آینده اختلافات بر سر استانداری کرکوک حل شود.

ریان کلدانی در ادامه این مصاحبه بیان کرد: «هر قدرت سیاسی یا هر متجاوزی که در عراق حضور داشته باشد، باید اخراج شود، امروز مردم منطقه زُماری استان نینوا توسط حزب دمکرات کردستان بیرون راندە شدەاند و این موضوع یک اشغالگری آشکار است».

وی در پایان اضافه کرد: «هر قدرت سیاسی در نینوا که ربطی به این استان نداشته باشد، باید اخراج شود، در برخی مناطق استان نینوا حزب دمکرات کردستان در تلاش برای اشغالگری است و این حزب باید اخراج شود، ما در حال حاضر روی آن کار می کنیم و در مرحله آتی در شورای استانی نینوا به آن رای خواهیم داد تا مراجع اداری به دوران قبل از سال ۲۰۰۳ بازگردند».

کد خبر 2768326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha