شهرداران کم‌کار ایلام به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

سرویس ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام ضمن تأکید بر اینکه شهرداری‌ها از ساخت‌وساز با مصالح غیراستاندارد جلوگیری کنند، عنوان کرد: شهرداران کم‌کار ایلام به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سعید هژبری گفت: صنایع و واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی که محصولات تولیدی‌شان استاندارد نیست باید ظرف دو ماه آینده ساماندهی و روند استانداردسازی آنان آغاز شود.

او گفت: فهرست مصالح استاندارد، آدرس واحد تولیدی و قیمت کالا توسط سازمان استاندارد و نظام مهندسی در دسترس عموم قرار گیرد تا از این طریق کالاهای استاندارد معرفی شوند.

معاون عمرانی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: سیاست دولت، احیاء واحدهای تولیدی غیرفعال است و بر این مبنا باید به واحدهای غیراستاندارد کمک کرد تا استانداردهای لازم را اخذ کنند.

هژبری با بیان اینکه بخش دولتی تحت هیچ شرایطی اجازه خرید کالاهای غیر استاندارد را ندارد، تصریح کرد: در پروژه‌های جدید، باید ضمن نظارت دقیق، مصالح استاندارد مورد استفاده قرار گیرند و به سمتی حرکت کرد که در آینده هیچ مصالح غیراستانداردی در ساخت و سازها استفاده نشود.

وی افزود: منافع استانداردسازی برای عامه مردم است و در این زمینه سازمان نظام مهندسی و مهندسان ناظر باید در اجرای پروژه‌ها با جلوگیری و منع به‌کارگیری مصالح ساختمانی غیر استاندارد، مانع از عرضه و فروش این مصالح در سطح استان شوند.

وی تاکید کرد: برای تمام ساختمان‌ها پیوست مصالح استاندارد تهیه شود و یکی از آیتم‌های نظارت، استفاده از مصالح استاندارد باشد.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: سازمان نظام مهندسی در این زمینه موظف به نظارت است و چنانچه تخلفی رخ دهد، ناظر باید دستور توقف پروژه و اعمال قانون را صادر نماید.

هژبری توضیح داد: شهرداری‌ها با تقویت پلیس ساختمان، پس از دریافت گزارش نظام مهندسی و راه و شهرسازی، عملیات اجرایی ساختمان‌های غیر استاندارد را توقیف و تا زمان رفع نقص و استفاده از مصالح استاندارد، اجازه ادامه ساخت پروژه را صادر نکنند.

او گفت: عملکرد شهرداری‌ها در این زمینه به صورت ماهیانه توسط نظام مهندسی و راه و شهرسازی گزارش و بررسی می‌شود.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: شهرداری‌ها در صورت عدم اقدام لازم، به عنوان ترک فعل به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

کد خبر 2768321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha