باران از فردا در آذربایجان غربی شروع می شود/ اول نوروز بارانی است

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان گفت: بارش باران و برف و وزش باد از فردا دوشنبه کلیه مناطق استان را فرا می گیرد و تا یکم فروردین ادامه دارد.

مهدی صابری در این باره به کردپرس افزود: طبق نقشه های پیش یابی با ورود سامانه بارشی به منطقه از روز دوشنبه بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر به صورت برف شروع می‌شود.

او ادامه داد: در این مخاطره  احتمال رعد و برق و وزش باد و در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال وقوع بهمن وجود دارد .همچنین مه گرفتگی و کاهش دید نیز از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: این سامانه تا اوایل وقت چهارشنبه اول فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

صابری بیان کرد: سیلابی شدن رودخانه‌ها،کاهش دید و اخلال در ترددهای شهری و جاده‌ای پیش بینی می‌شود؛ لذا دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و ستاد هماهنگی خدمات مدیریت سفرهای نوروزی باید توصیه‌های ایمنی را در این بازه زمانی رعایت کنند.

اوبا بیان اینکه تمرکز بارندگی اغلب در مرکز و جنوب استان است، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بارندگی های چشمگیری گزارش نشده به طوری که در میاندوآب ۲ میلی متر و تخت سلیمان تکاب زیر یک میلیمتر بارش باران داشتیم.

صابری با بیان اینکه دمای شهرستان ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین منفی یک و مثبت ۱۶ درجه سانتی گراد در نوسان بود، اظهار کرد: در این مدت، خوی با ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان ثبت شد.

کد خبر 2768311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha