بیانیه آنتونیو گوترش در رابطه با وضعیت سوریه

به گزارش کردپرس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که با گذشت ۱۳ سال از جنگ داخلی سوریه، مردم سوریه در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند و نیمی از شهروندان کشته و زخمی و یا مجبور به مهاجرت به داخل یا خارج از سوریه شده‌اند.

به گزارش کردپرس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز در بیانیه‌ای درباره سوریه اعلام کرد که با گذشت ۱۳ سال از جنگ داخلی سوریه، مردم سوریه در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند و نیمی از شهروندان کشته و زخمی شده‌ و یا مجبور به مهاجرت به داخل یا خارج از سوریه شده‌اند.

به نوشته بخش کردی صدای آمریکا، در بخشی از بیانیه آنتونیو گوترش آمده است: «۱۳ سال است که سوری‌ها در معرض تخریب و آوارگی، نقض وحشیانه و سیستماتیک قوانین بین‌المللی بوده‌اند، در حالی که مطالبات آنها برای حقیقت، عدالت و پاسخگویی دست نخورده باقی مانده است».

در این بیانیه همچنین آمده است که از هر چهار سوری، سه تن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. بیش از نیمی از ساکنان این کشور از گرسنگی رنج می‌برند و تمام جامعه سوریه برای زنده ماندن سخت کار می‌کنند و نیمی از شهروندان از خانه های خود آواره شده‌اند.

در پایان بیانیه گوترش آمده است: «صدها هزار، اگر نگوییم میلیون‌ها، از وضعیت ویرانگر کنونی در امان نمانده‌اند و کشته، آواره و بی‌خانمان شده‌اند. همچنین، ما بر فعالیت مهم سازمان مستقل قربانیان که توسط کمیته عمومی تأسیس شده است، تأکید می‌کنیم. ما باید تمام اقدامات لازم را برای رسیدن به یک راه حل سیاسی واقعی و قابل اعتماد که خواسته‌های مشروع مردم سوریه را برآورده کند، انجام دهیم.»

کد خبر 2768039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha