انتقاد شدید اللحن حزب دمکرات کردستان از دادگاه فدرال

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عبدالسلام برواری، نماینده سابق حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق در بیانیه ای به آژانس خبری اسپوتنیک روسی گفت: «لغو سیستم اقلیت در انتخابات پارلمان اقلیم کردستان به جای حل مشکلات، باعث ایجاد مشکلات دیگر می شود. در تمام جهان دادگاههای قانونی بە حل مشکلات می پردازد اما در عراق، دادگاه فدرال (قانون اساسی) تنها مشکل ایجاد می کند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، برواری در بخشی از بیانیه خود می‌گوید: «حکم دادگاه فدرال مبنی بر لغو سیستم کرسی اقلیتها مربوط به استحقاقات مالی اقلیم کردستان است که در ظاهر دولت عراق را ملزم می کند، اما در واقع مانند سایر احکام صادر شده توسط دادگاه، راه حلی غیرقابل اجرا است».

وی بیان کرد: «دادگاههای قانون اساسی در جهان مشکلات را حل می کنند، اما متأسفانه دادگاه فدرال (قانون اساسی) عراق در تلاش برای ایجاد مشکلات و عدم حل آن مشکلات است، همانطور که در مورد سیستم اقلیت، واضح است که شکایت از سوی اتحادیه میهنی کردستان طرح شده است، این هم صدور حکم دادگاه فدرال را توجیه کرد و هدف پشت این حکم و شکایت هم بسیار واضح و مشخص است، که به تعویق انداختن انتخابات محلی در اقلیم و ایجاد موانعی است که راه را برای ایجاد آشوب در اقلیم هموار می کند.

به گفته عبدالسلام برواری، هدف از این گونه تصمیمات، ابطال مفهوم فدرالیسم در عراق و بازگشت به سیستم مرکزگرایی است، وی اضافه کرد که تلاش می شود از طریق نیروهای داخلی اقلیم کردستان بر دولت اقلیم فشار بیاورند و برای آن مشکل ایجاد کنند تا نشان دهند کە قادر به پرداخت حقوق نیست، همین امر سرانجام به قیام مردم خواهد انجامید و باعث سقوط دولت از جانب مردم خواهد شد.

کد خبر 2767621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha