پ ک ک هویت چهار عضو خود که ۶ سال پیش در کردستان عراق کشته شدند را فاش کرد

سرویس ترکیه - مرکز رسانه‌ای HPG هویت چهار عضو PKK را که در آگوست سال ۲۰۱۸ در درگیری با ارتش ترکیه در اقلیم کردستان کشته شدند، اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، مرکز رسانه‌ای نیروهای مدافع خلق(HPG) هویت چهار عضو حزب کارگران کردستان(PKK) را که در تاریخ آگوست ۲۰۱۸ در درگیری با ارتش ترکیه در اقلیم کردستان کشته شدند، اعلام کرد.

به نوشته شبکه روداو، مرکز رسانه‌ها و مطبوعات HPG روز جمعه در بیانیه خود اظهار داشت که این چهار عضو PKK در درگیری با ارتش ترکیه در منطقه آواشین در شمال کردستان عراق در تاریخ ۱۱ آگوست ۲۰۱۸ کشته شده‌اند.

بر اساس این بیانیه هویت اعضای PKK به شرح زیر است: «عثمان کلچ با نام مستعار عگید زازا، متولد چولیگ در کردستان ترکیه، اسلام اوزدمیر با نام مستعار آگر اوموت ژیرکی، متولد بوردور ترکیه. عبدالرحمن یاشا معروف به سرحد پارتیزان متولد دیاربکر«آمد» و دوغان یوزگولچ معروف به خیری آزاد متولد وان به دنیا آمدند.»

گفتنی است که PKK و ارتش ترکیه نزدیک به ۴۰ سال است که درگیر جنگ هستند که بیشتر آن در اقلیم کردستان به‌ویژه در مناطق کوهستانی استان دهوک صورت می‌گیرد.

در ۲۱ فوریه ۲۰۲۴، مرکز مطبوعات و اطلاع رسانی HPG اعلام کرد که دو سرباز ترک در منطقه زاپ استان دهوک کشته و یک تن دیگر زخمی شدند.

در ۲۲ فوریه نیز وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار عضو PKK در منطقه کردستان عراق کشته شده‌اند.

در اول فوریه ۲۰۲۴، HPG تاکید کرد که در درگیری بین PKK و ارتش ترکیه در منطقه کردستان عراق، ۹۹ سرباز ارتش  ترکیه و سه عضو PKK کشته شده‌اند.

کد خبر 2767333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha