دانش آموز کردستانی مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی کشور را کسب کرد

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: دانش آموز با نیاز ویژه کردستانی در مسابقات قهرمانی کاراته کشور سبک کیوکشین ایران مدال طلا کسب کرد.

به گزارش کرد پرس، طالب محمدی با اعلام افتخار آفرینی دانش آموز توانمند سنندجی، گفت: هیمن نادری دانش آموز با نیاز ویژه ذهنی متوسطه نوآوران آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج در پنجمین دوره مسابقات قهرمان قهرمانان کشور کیو کوشین WKB  ایران در رشته کومیته رده کمربندی رنگی موفق به کسب مدال طلا شد.

وی اظهار کرد: در این مسابقات که به میزبانی تهران و به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، این دانش آموز توانمند پایه هشتم دوره پیش حرفه ای در رده سنی جوانان وزن ۶۵ کیلوگرم موفق به کسب این مهم در بین هم سالان عادی شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: این مسابقات انتخابی تیم ملی جهت اعزام به هفتمین دوره مسابقات اروپا و ترکیه بود که در تمامی رده های سنی کاتا و کومیته بانوان و آقایان برگزار شد.

محمدی ادامه داد: نادری ورزشکار با استعداد و آینده داری است که فنون ورزشی را از مراحل پایه با موفقیت طی کرده و امید است با عضویت در تیم ملی کشور بتواند افتخارات دیگری هم کسب کند.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

محمدی در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه ها و ساحت های مختلفی به ویژه فعالیت های ورزشی تأکید دارد، گفت: تربیت بدنی در تمام دوره های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

کد خبر 2767144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha