تبدیل کوه‌های عفرین به بیابان توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه

سرویس سوریه - شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در حال تخریب طبیعت، قطع و حذف درختان عفرین هستند و کوه‌های این منطقه را به بیابان تبدیل کرده‌اند.

به گزارش کردپرس، سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه با انتشار گزارشی اعلام کرد که شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در حال تخریب طبیعت عفرین، قطع و حذف درختان هستند و درختان زیتون را در حومه منطقه بلبل عفرین قطع کرده و کوه‌ها را به بیابان تبدیل کرده‌اند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه در تازه‌ترین گزارش خود در رابطه با وضعیت حقوق-بشر در عفرین، اطلاعات قطع درختان عفرین توسط دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن را منتشر کرد.

در گزارش این سازمان آمده است که شبه‌نظامیان موسوم به «Firqet Hemzat» به مدت ۳ ماه است که هزاران درخت را در جنگل‌های بلوط و زیتون کوه‌های روستاهای بکه، شنگله، علی کارا،گ و توپل شهرستان بلبل قطع کرده‌اند که مجموع آنها به ۱۰ هزار هکتار می‌رسد و شبه‌نظامیان آن درختان را به عنوان هیزم و زغال سنگ در بازارهای سوریه و ترکیه می‌فروشند.

این سازمان در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که به دلیل قطع بی‌رویه درختان، اکنون کوه‌های آن روستاها بدون درخت و علف است.

در گزارش این سازمان همچنین آمده است: «شبه‌نظامیان موسوم به «Ceyş El Nixbe» نیز همچنین ۴۵ درخت زیتون شهروندی را از روستای میدانکی شهرستان شرای عفرین قطع کردند.»

به گفته این سازمان، پس از تصرف عفرین در سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از ۱۳ میلیون اصله درخت به وسعت ۳۵ هزار هکتار قطع شد و جنایات قطع درختان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 2767142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha