دخالت پلیس آلمان برای جمع آوری نمادهای پ.ک.ک در میان معترضان کرد

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس آلمان تلاش کرد نمادهای ممنوع شده پ.ک.ک را در جریان تظاهرات اعتراضی کردها جمع آوری کند اما کسی را بازداشت نکرد.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری فرانسه گزارش داد تظاهرات امسال کردها در آلمان که خواستار آزادی عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ.ک.ک شده بودند، برخلاف سال های گذشته، بدون خشونت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حدود 15000 تن از کردها در این تظاهرات خواستار آزادی عبدالله اوجالان، رهبر 74 ساله زندانی پ.ک.ک شدند که در 1999 در کنیا بازداشت شد و در جزیره امرالی ترکیه زندانی است.

تظاهرات کردها در کلن آلمان آرام گزارش شده است. خبرگزاری فرانسه گفته است بر خلاف سالهای گذشته زد و خورد جدی در جریان اعتراضات به وجود نیامده است. با وجود دخالت پلیس کسی از میان معترضان بازداشت نشده است.

 بر اساس گزارش AFP پلیس تلاش کرد نمادهای ممنوع شده پ.ک.ک از جمله پرچم این گروه را در میان تظاهرکنندگان جمع آوری کند. نمادهای پ.ک.ک در آلمان ممنوع شده است.

بیشتر کشورهای غربی از جمله آمریکا و آلمان پ.ک.ک را یک گروه تروریستی اعلام کرده اند. جنگ میان ترکیه و حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک بیش از 40000 کشته برجای گذاشته است.

کد خبر 2767103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha