تردد مسافر داخلی و خارجی از مرز تمرچین پیرانشهر ۳۴ درصد رشد کرد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: امسال تردد ۴٠٢ هزار و ٧٧٣ مسافر ایرانی و ٣۵٩ هزار و ۶٨۴ مسافر خارجی از مرز تمرچین پیرانشهر باعث افزایش ٣٣.٩۴ درصدی آمار تردد در سال جاری شده است.

به گزارش کردپرس، ایرج دست نشان، با اشاره به افزایش آمار ترانزیت کالا از پایانه مرزی تمرچین گفت: در ١٠ ماهه گذشته از سال جاری آمار ترانزیت خروجی کالا با تردد ٩ هزار ۵٨٠ دستگاه نسبت به سال گذشته ۴٠۶درصد، و آمار ترانزیت ورودی کالا با تردد ۶ هزار ۶۴٠ دستگاه نسبت به سال گذشته ٢٢١درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: در سال گذشته یک هزار و ٨٩٢ دستگاه به عنوان ترانزیت خروجی و ٢هزار و ۶۴ دستگاه به عنوان ترانزیت ورودی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده بودند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی افزود: در قسمت مسافری نیز عبور و مرور از پایانه مرزی تمرچین افزایش چشمگیری داشته است بطوریکه تردد مسافر از این پایانه مرزی به ٧۶٢ هزار و ۴۵٧ نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٩٣ هزار و ١٩۴ نفر افزایش یافته است.

او با بیان اینکه در سال گذشته تنها ۵۶٩ هزار و ٢۶٣ نفر از پایانه مرزی تمرچین تردد داشتند، اعلام کرد: تردد  ۴٠٢ هزار و ٧٧٣ مسافر ایرانی و ٣۵٩ هزار و ۶٨۴ مسافر خارجی باعث افزایش ٣٣.٩۴ درصدی آمار تردد در سال جاری شده است.

دست نشان بیان کرد: همچنین در این مدت هشت هزار و ٩۵۴ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل چهار هزار و ۴٧٨ دستگاه ناوگان ورودی و چهار هزار و ۴٧۶ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢١ درصد کاهش یافته است.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در خصوص تردد ناوگان باری نیز گفط: در مدت زمان ذکر شده، ، ٨٢ هزار و ٨٠٨ هزار دستگاه ناوگان باری از این پایانه مرزی تردد داشتند که به تفکیک ۴٠ هزار و ٧٣١ دستگاه ناوگان ورودی و ۴٢ هزار و ٧٧ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می شود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢٧ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 2767063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha