درآمد گمرکات کردستان به ۳۹۶ میلیارد تومان رسید

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان گفت: میزان درآمد گمرکات استان در ۱۰ ماهه امسال ۳۹۶ میلیارد تومان بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش کرد پرس، فرامرز امیدی با اشاره به اینکه در این مدت بیش از یک میلیون و ۳۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۶۷۸ میلیون دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است، گفت: از این میزان ۹۱۲ هزار تن به ارزش ۴۱۸ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار شده است.

وی اظهار کرد: میزان صادرات انجام از گمرکات استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۴ درصد رشد داشته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات کشاورزی و باغی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، فرآورده های لبنی، کاشی و سرامیک، انواع جام (شیشه) و فرش بوده است.

امیدی ادامه داد: این کالاها به کشورهای عراق ، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، آذربایجان، پاکستان، گرجستان و کویت صادر شده است.

وی میزان واردات قطعی و موقت از مبادی مرزی استان را ۹۰ هزار تن انواع کالا به ارزش حدود ۵۸۷ میلیون دلار عنوان کرد و یادآور شد: از این مقدار بیش از ۳۲ هزار تن به ارزش ۳۶۱ میلیون دلار واردات قطعی بوده که به لحاظ ارزشی ۳۰۶ درصد رشد داشته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان بیان کرد: بیشتر کالاهای وارداتی شامل شمش طلا، کالاهای واسطه ای، ماشین آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی مورد نیاز مرزنشینان است که از مبدا کشورهای عراق، اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه و چین وارد و در کوتاه ترین زمان ممکن ترخیص شده اند.

کد خبر 2766848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha