۸۲ درصد حجم مخزن سد چراغ ویس سقز پر شد

مدیر امور منابع آب شهرستان سقز گفت: حجم آب پشت سد چراغ ویس به ۷۰ میلیون مترمکعب رسیده که معادل ۸۲ درصد حجم کل سد در تراز نرمال است.

به گزارش کرد پرس، عباس جاوید با اشاره به بارندگی های اخیر، گفت: حجم آب پشت سد چراغ ویس به ۷۰ میلیون مترمکعب رسیده که معادل ۸۲ درصد حجم کل سد در تراز نرمال است.

وی اظهار کرد: با توجه به آبگیری قطعی سد چراغ ویس و ورودی مناسب از بالادست، به زودی شاهد پرشدن مخزن این سد و رسیدن به تراز نرمال و سرریز شدن آن خواهیم بود و با پرشدن این سد در سال آینده هیچ مشکلی از نظر کمی و کیفی در رابطه با تأمین آب شرب سقز نخواهیم داشت.

مدیر امور منابع آب شهرستان سقز افزود: با توجه به سال آبی کم باران که شاهد آن بوده ایم، احتمالاً سد چراغ ویس از معدود سدها بوده که سرریز خواهد کرد. بنابراین از اهالی روستای میرده درخواست می شود که املاک باقیمانده در زیر تراز نرمال را تخلیه و تخریب کنند.

جاوید با اشاره به اینکه سد چراغ ویس در سفر امسال رئیس  جمهور به کردستان به بهره برداری رسید و تاکنون برای این پروژه ۲۵۶ میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: در گذشته آب شرب این شهر از سد شهید کاظمی تأمین می شد، اما با بهره برداری از سد چراغ ویس، هم اکنون تأمین آب شرب از این سد با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در ثانیه آماده بهره برداری است.

کد خبر 2766751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha