از وزیر دفاع ترکیه خواستیم از اقلیم کردستان برای حل مشکلات خارجی استفاده نشود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر امور داخلی اقلیم کردستان می‌گوید: «در دیدار با وزیر دفاع ترکیه درخواست کردیم که اقلیم کردستان بیش از این به‌عنوان محلی برای حل‌وفصل مشکلات خارجی‌ها به‌کار برده نشود».

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، ریبر احمد وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، روز  چهارشنبه ١٨ بهمن ۱۴۰۲، گفت: «نشست مهمی با "یاشار گولر" وزیر دفاع ترکیه برگزار کرده و در مورد روابط دوجانبه بین اقلیم کردستان و ترکیه گفتگو کردیم».

وزیر امور داخلی اقلیم کردستان گفت: «از وزیر دفاع ترکیه خواستیم که باید تهدیدات علیه اقلیم کردستان کاهش یابد، مرزها به ثبات برسند و دیگر از اقلیم کردستان برای حل مشکلات خارجی استفاده نشود».

ریبر احمد افزود: «یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه در جریان سفر خود به بغداد در مورد هماهنگی و روابط بین عراق و ترکیه برای توسعه‌ی بیشتر روابط و ایجاد ثبات بهتر در مرزهای خود گفتگو کرد».

مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان، روز چهارشنبه ١٨ بهمن  ۱۴۰۲ در پایتخت اقلیم کردستان با یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه و هیئت همراه دیدار کرد.

در این دیدار اوضاع عمومی عراق و توسعه‌ی روابط دوجانبه موردبحث و بررسی قرار گرفت و بر اهمیت ادامه‌ی هماهنگی و همکاری مشترک به‌منظور تأمین امنیت و ثبات در اقلیم کردستان، عراق و منطقه تأکید گردید.

کد خبر 2766740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha