تا زمان آزادی اوجالان به راهپیمایی خود ادامه خواهیم داد

سرویس ترکیه - کمال بلبل یکی از مقامات ارشد دم پارتی از تداوم راهپیمایی های حزبش با درخواست آزادی اوجالان خبر داد.

به گزارش کردپرس، کمال بلبل، عضو شورای مرکزی و تصمیم گیری حزب دموکراسی و برابری خلق ها (دم پارتی) و نماینده پیشین مجلس ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، در سخنانی از تداوم راهپیمایی های حزب متبوعش و طرفداران آن با درخواست آزادی عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) و حل مسئله کُرد خبر داد.

کمال بلبل که یکی از شرکت کنندگان در حرکت اعتراضی موسوم به «راهپیمایی بزرگ آزادی» است، و به تازگی به عنوان نامزد شرکت در انتخابات شهرداری ها معرفی شده است، در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) گفت: «راهپیمایی آزادی ما تا تضمین آزادی اوندر اوجالان ادامه خواهد داشت.»

او با بیان این که نفرت افکنی و خشونت علیه مردم کرد به طور مرتب ادامه دارد، گفت: «این نتیجه انکار مسئله کرد و مردم کرد است. مسئله اصلی در اینجا انزوای اجباری (علیه اوجالان) در امرالی است. با این کار مردم ما که خواستار یافتن راه حل برای مسئله کرد و تحقق صلح هستند، محکوم به انزوای اجباری می‌شوند. آنها (حکومت ترکیه) می‌خواهند مانعی برای تحقق خواست های ما باشند. انزوای اجباری جنایت علیه بشریت است. انزوای اجباری به مثابه حمله به مردم و نوعی اعدام است و قابل قبول نیست.»

بلبل با اشاره به دیدگاه های اوجالان گفت: «از حقوق مردم کرد و گروه‌های مذهبی گرفته تا حقوق اجتماعی و سیاسی، او فردی است که به آزادی، عدالت و صلح می اندیشد. روند صلح با پروژه دموکراسی نشان داده است که می‌تواند مشکلات را نه تنها در ترکیه بلکه در کل خاورمیانه حل کند. به همین دلیل است که انزوای اجباری علیه او تحمیل شده است. ما انزوای اجباری را حمله به حقوق مدنی و حقوق سیاسی دموکراتیک خود می‌دانیم. راهپیمایی آزادی همه اینها را به ما یادآوری می‌کند.»

تا زمان آزادی اوجالان به راهپیمایی خود ادامه خواهیم داد

بلبل در پایان سخنان خود گفت: «قطعا راهپیمایی با آزادی به پایان می رسد.»

گفتنی است، دم پارتی 6 روز پیش از این کمال بلبل را به عنوان نامزد شرکت در انتخابات شهرداری ها از حوزه کلان شهر آنتالیا معرفی کرد. انتخابات شهرداری ها و شوراهای شهر قرار است در نیمه دوم ماه مارس آتی برگزار شود.

کد خبر 2766722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha