فقدان مهارت و ضعف فرهنگ کار عمده ترین موانع اشتغال در ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام فقدان مهارت لازم، عدم تناسب تحصیلات با نیاز بازار و ضعف فرهنگ کار عمده را از عمده ترین موانع اشتغال در استان دانست و گفت: ایلام در ثبت اشتغال رتبه پنج کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نورالدین الیاسی توضیح داد: در سال جاری و بر اساس داده های مرکز پایش آمار اشتغال کشور، میزان تعهد استان هشت هزار و ۸۵۹ ثبت اشتغال در سامانه رصد است که تا کنون ۱۱ هزار ۷۴۴ ثبت اشتغال معادل ۱۳۲ درصد محقق شده و استان ایلام در این خصوص رتبه ۵ کشور را دارد.

وی با بیان اینکه این میزان اشتغال ماحصل ۲ حوزه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بوده است، افزود: عملکرد اشتغال دستگاه های اجرایی استان به سه روش تلفنی، پیامکی و حضوری مورد رصد، پایش و صحت سنجی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: در استان ایلام ۱۲ هزار و ۷۰۵ فقره در حوزه صدور مجوز کاریابی مراکز مشاوره شغلی و کارآفرینی صادر شده که این موضوع، زمینه ساز سهولت و تسریع در انجام کار در این بخش است.

الیاسی تاکید کرد: در حوزه صیانت از نیروی کار و رسیدگی به دعاوی کارگران و کارفرمایان در ۲ سال گذشته سه هزار و ۶۳۷ رای در هیات ها و شورای حل اختلاف صادر شده، که از این تعداد حدود ۶۰۶ رای منجر به سازش بین کارگر و کارفرما شده است.

وی یادآور شد: در گذشته بیشترین حوادث ناشی از کار مربوط به حوادث کار بود که با اقدامات انجام شده در این خصوص سال گذشته آمار این بخش در استان ۵۸ درصد کاهش و در بخش حوادث منجر به فوت نیز ۴۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام ادامه داد: تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان بیش از ۷۶ هزار نفر است که بیمه بیکاری به این عزیزان پرداخت می شود.

الیاسی با بیان اینکه ۱۳۶ شرکت تعاون در بخش های مختلف در استان تشکیل شده است، ابراز کرد: این تعداد تعاونی زمینه ایجاد یکهزار و ۷۴۳ فرصت شغلی را در استان فراهم کرده است.

به گفته وی، اعتباری معادل ۹۸۰ میلیارد ریال به عنوان کمک به توسعه تعاونی های ایجادی، نیمه فعال و توسعه ای در راستای کمک به احیای شرکت های تعاونی در دولت سیزدهم پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام بیان کرد: سیاست‌های رفاهی و اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث کالابرگ الکترونیکی، اجرای هدفمندی یارانه ها، رفع سوءتغذیه، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی بخش‌هایی از اقدامات این وزارتخانه است که از جنس خدمت به مردم‌ و در راستای کار، معیشت و آتیه مردم قرار دارد.

وی اضافه کرد: دولت کار و کرامت امروز بدون منت و با نگاه دولت قوی و پاسخگو در راستای خدمت به همه آحاد مردم در همه بخش ها حضور دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام خاطرنشان کرد: خواسته ما از همه نگاه‌های سیاسی این است که از نزدیک خدمات دولت کار و کرامت که صادقانه پای کار مردم است را ببینند.

الیاسی تصریح کرد: دولت کار و کرامت امروز بدون منت با نگاه دولت قوی و پاسخگو در راستای خدمت به همه آحاد مردم در همه بخش ها حضور دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در جریان بازدید خبرنگاران از استخر سرپوشیده مجموعه کارگران شهر ایلام با اشاره به اینکه از سال گذشته رایزنی‌هایی جهت جذب اعتبار به منظور احداث این پروژه انجام شده است، بیان کرد: عملیات احداث این پروژه پس از وقفه طولانی ۱۰ ساله از اسفند ماه سال گذشته از سر گرفته شد.

الیاسی تاکید کرد: در سال جاری حدود ۱۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه به عنوان یکی از مطالبات به حق کارگران اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: عملیات تکمیل پروژه استخر سرپوشیده مجموعه کارگران ایلام با زیربنای ۲ هزار و ۵۰ متر مربع و پیشرفت ۸۵ درصد هم اکنون در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با رایزنی های انجام شده اسفند سال گذشته اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه تخصیص یافت که در صورت جذب کامل اعتبارات پروژه مذکور اردیبهشت سال آینده و در هفته کار و کارگر به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 2766595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha