۱۶ پروژه عمرانی و خدماتی در بانه به بهره برداری رسید

سرویس کردستان- همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر ۲ واحد مسکن مددجویی بهزیستی،۲ واحد آموزشی، ۶ پروژه شرکت توزیع برق، پنج پروژه ناوگان حمل و نقل عمومی بانه و یک پروژه شهرداری بانه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار کردپرس روز شنبه همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان بانه و مسئولین بانه ۱۶ پروژه شامل ۲ واحد مسکن مددجویی بهزیستی،۲  واحد آموزشی، ۶ پروژه شرکت توزیع برق، سه پروژه ناوگان حمل و نقل عمومی بانه و یک پروژه شهرداری بانه به بهره برداری رسید.

افتتاح ۲ واحد مسکن مددجویی

رییس اداره بهزیستی شهرستان بانه در مراسم افتتاح ۲ واحد مسکن مددجویی گفت: در شهرستان بانه ۲ هزار ۳۵۰ نفر معلول وجود دارد که از این تعداد ۸۰ نفر فاقد مسکن هستند که احداث مسکن برای مدد جویان تحت پوشش در اولویت برنامه های سازمان بهزیستی قرار دارد.

حسین حسین زاده افزود: امسال در شهرستان بانه ۲۰ واحد مسکن مددجویی در حال احداث است که هشت واحد افتتاح شده که سه واحد مربوط به خانواده های ۲ معلولی و پنج واحد مربوط به خانواده های تک معلولی است.

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای احداث مسکن مددجویان اظهار داشت: در شهرها ۲۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۱۵۰ میلیون و برای خانواده تک معلولی یکصد میلیون تومان برای احداث مسکن به صورت بلاعوض پرداخت می شود همچنین بنیاد مسکن هم ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: سهم سازمان بهزیستی برای احداث این هشت واحد مسکونی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که علاوه بر این مددجویان بهزیستی از پرداخت هزینه مجوز ساخت و عوارض شهرداری و دهیاریها برای زیربنای ساخت مسکن تا ۱۰۰ متر مربع معاف می شوند.

حسین زاده با بیان اینکه بافت ساختمانی مسکن مددجویی سنتی است، گفت: برای احداث این واحدها آورده مددجویان ۵۴۰ میلیون تومان بوده همچنین برای دریافت مجوز گاز، آب و برق این ادارات همکاری کردند.

بهره برداری از ۲ واحد آموزشی

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه در مراسم افتتاح ۲ واحد آموزشی گفت: پروژه واحد آموزشی ۶ کلاسه شهید بهشتی به مساحت ۸۸۴ متر مربع زیر بنا و اعتبار ۱۵  میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی اداره نوسازی مدارس احداث شده است.

اقبال صالحی افزود: در این واحد آموزشی دانش آموزان تیز هوش متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند.

وی با اشاره احداث یک واحد آموزشی ۶ کلاسه به صورت مشارکتی گفت: عملیات اجرایی این واحد آموزشی در سال ۱۳۹۹ با مشارکت خیر بانه ای و اداره نوسازی مدارس با تامین ۱۷ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد بعد از اینکه تعهدات خیر انجام شده تحویل اداره نوسازی مدارس داده شد.

صالحی  با بیان اینکه زمین این واحد آموزشی در محله بوستان توسط شهرداری بانه تامین و تحویل اداره آموزش و پرورش بانه داده شد گفت: این واحد آموزشی در زمینی به مساحت ۹۴۴ متر مربع احداث شده است.

بهره برداری از ۶ پروژه توزیع برق شهرستان بانه

رییس شرکت توزیع برق شهرستان بانه نیز گفت: در سه ساله اخیر پروژه های زیادی در زمینه احداث و نوسازی شبکه برق شهری و روستایی اجرا شده که بزرگترین پروژه اصلاح شبکه سیمی به کابل خودنگهدار است که در شهرستان ۶۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعف وجود دارد.

صلاح قادری افزود: اجرای پروژه اصلاح شبکه سیمی به کابل خودنگهدار شهری به طور کامل انجام شده که امسال نیز ۱۲۷ کیلومتر اصلاح شبکه با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان انجام شده است.

وی اظهار داشت: برای توسعه شبکه و اصلاح نقاط ضعف شبکه هر سال تعدادی ترانس به شبکه اضافه می شود و ترانس های موجود نیز تقویت و یا خط های جدید برای آنها احداث می شود که در دهه مبارک فجر سه پست هوایی به بهره برداری می رسد.

قادری اضافه کرد: امروز همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر ۶ پروژه توزیع برق با اعتبار ۹ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که شامل سه دستگاه پست هوایی در محله فرمانداری، بلوار مرزبانان و مسجد حاجی ویسی است که برای احداث این پست ها ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت:  بخش زیادی از این پروژه ها در راستای پایداری شبکه و رضایتمندی مشترکین در شهر بانه در زمینه های فیدر گیری و احداث ۲۳۶ متر کابل کشی فشار متوسط از پست فوق توزیع بانه ۲ احداث شبکه روشنایی معابر گلزار شهدای آرمرده، بلکه، صالح آباد و بویین سفلی است.

وی ادامه داد: سه پروژه روستایی شهرستان بانه با هدف اضافه کردن ظرفیت انشعاب های جدید به مشترکین و رفع ضعف ولتاژ شبکه با اعتبار بیش از ۶ میلیارد تومان در ششمین روز دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

قادری گفت: این پروژه ها شامل برق رسانی به چاه های آب شرب روستاهای اوغل، صالح آباد، شوی و زیویه و برق رسانی به اراضی روستاهای مرزه لان و کوخی حاجی عبداله و برق رسانی به پاسگاه های مرزی است.

 رییس شرکت توزیع برق شهرستان بانه با اشاره به مشکلات عمده شرکت توزیع برق بانه اظهار داشت: مسیر جاده سردشت- بانه تا پایان حوزه استحفاظی بانه و روستاهای اطراف ۲۸۸ کیلومتر و هشت و نیم مگاوات بار است که مشکل این مسیر با احداث پست شماره ۲ نیز حل نمی شود.

وی ادامه داد: این مسیر امکان توسعه ندارد یکی از اولویت های ما برای سال آینده حل مشکل این مسیرها است که باید یک خط دیگر برای این مسیر احداث شود که به همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و راهداری، حمل و نقل جاده ای نیاز داریم.

پروژه ساماندهی رودخانه اصلی بانه

شهردار بانه در آیین بهره برداری از پروژه ساماندهی رودخانه اصلی شهر بانه گفت: این پروژه در راستای زیباسازی و ساماندهی منظر شهری اجرا شده قبلا شرایط بحرانی در این مسیر ایجاد کرده بود.

سروه قادرخانزاده افزود: دیوار کشی این پروژه به طول ۳۲۰ متر، سه  هزار ۲۰۰ متر مکعب دیوار چینی برای اجرای این پروژه احداث شده که ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه ساماندهی رودخانه اصلی شهر از محل اعتبارات شهرداری بانه هزینه شده است.

بهره برداری از پنج پروژه ناوگان حمل و نقل عمومی بانه

رییس سازمان حمل و نقل همگانی بانه نیز با بیان اینکه شبکه معابر شهری بانه  ۳۵ کیلومتر است گفت: امسال ۸۰ هزار متر خط کشی محوری به صورت ممتد و منقطع انجام شده که اعتبارات این طرح توسط شهرداری بانه تامین شده است.

صلاح الدین حسنی افزود: رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده و مسیر تاکسی های ویژه به مساحت یک هزار ۷۱۰ متر مربع نیز انجام شده و همچنین طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با همکاری سازمان حمل و نقل عمومی کشور امسال اجرا شد با اعلام فراخوان ۲۱ نفر اعلام آمادگی کردند و ۲۱ دستگاه سمند نو وارد ناوگان حمل و نقل عمومی بانه شد.

وی اظهار داشت: دومین سامانه هوشمند ثبت تخلفات کردستان در شهرستان بانه است که در سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد به دلایلی وقفه ای در فعالیت این سامانه ایجاد شده که با تصمیم شورای ترافیک و حمایت شهردار بانه به روز رسانی شد و ابتدای امسال فعالیت خود را مجددا آغاز کرد.

حسنی ادامه داد: تاکنون موفق به ارسال پیامک به صورت آنلاین نشده که باید از طریق پلیس فتای استان باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه نصب تابلوهای جدید تغییرات زیادی در منظر شهری ایجاد می کند، گفت: نصب تابلوهای راهنمای شهری یکی دیگر از پروژه های سازمان حمل و نقل همگانی است که تاکنون ۳۰ تابلو نصب شده و به زودی ۳۰ تابلو دیگر نصب می شود و به سفارش پلیس راهور ۵۵ تابلو تهیه شده است.

رییس سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان بانه اظهار داشت: نخستین دفتر خدمات پیک موتوری بانه توسط بخش خصوصی اجرا شده که برای اجرای این طرح توسط بخش خصوصی ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای پروژه های سازمان حمل و نقل همگانی بانه ۱۷ میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شهرداری بانه، سازمان حمل و نقل همگانی بانه،  یارانه دولتی تاکسی ها و آورده متقاضی تامین شده است.

کد خبر 2766528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha