یک واحد سردخانه دو مداره در بانه به بهره برداری رسید

سرویس کردستان- یک واحد سردخانه دو مداره با ظرفیت ۱۵۰۰ تن همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر در بانه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار کرد پرس رییس جهاد کشاورزی شهرستان بانه روز پنجشنبه همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر در آیین بهره برداری از این واحد سردخانه گفت: این سردخانه ۲ مداره با نگهداری ۱۵۰۰ تن محصولات کشاورزی و باغی که شامل هفت سالن بالای صفر درجه و ۲ سالن زیر صفر درج در مساحت یک هزار و ۹۴۴ متر مربع زیربنا احداث شده است.

کریم شریفی افزود: در این واحد سردخانه برای چهار نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

وی اظهار داشت: برای احداث این واحد ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده که از این میزان اعتبار هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ تسهیلات بانک کشاورزی و ۱۰ میلیارد تومان نیز آورده شخصی سرمایه گذار تامین شده است.

شریفی اضافه کرد: با بهره برداری از این واحد سردخانه دو مداره ظرفیت سردخانه های شهرستان بانه به بیش از ۳ هزار تن رسیده که یکی از زیرساخت های حمایت و توسعه بخش کشاورزی و باغداری است.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان بانه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و باغی گفت: با توجه به وجود ظرفیت بازارچه رسمی سیرانبند بانه و صادرات سالانه ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی ظرفیت های لازم برای احداث چندین سردخانه دیگر در شهرستان بانه وجود دارد.

کد خبر 2766470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha