٢٩ داوطلب برای هر کرسی انتخابات مجلس در آذربایجان غربی رقابت می کنند

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی گفت: ۸۶۵ نفر به عنوان داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام کرده که از این تعداد، ۳۴۸ داوطلب تا به امروز تایید صلاحیت شده و به صورت میانگین، ۲۹ داوطلب برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی در استان به رقابت می پردازند.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان با اشاره به اینکه رقابت انتخابات در آذربایجان غربی برای ۱۲ کرسی مجلس شورای اسلامی و ۳ کرسی مجلس خبرگان رهبری خواهد بود، افزود: برای تسهیل مشارکت مردم در انتخابات، صندوق های رای در استان ۱۰ درصد افزایش یافته و ۲ هزار و ۳۰۲ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

او  در ادامه با بیان اینکه ۲۳ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی انتخابات در شعب اخذ رای استان ایفای نقش می کنند، بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز به عنوان عوامل هیئت های بازرسی، بر روند برگزاری انتخابات در آذربایجان غربی نظارت خواهند کرد.

استاندار آذربایجان غربی به ثبت نام ۸۶۵ نفر به عنوان داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان نیز اشاره کرده و افزود: از این تعداد، ۳۴۸ داوطلب تا به امروز تائید صلاحیت شده و به صورت میانگین، ۲۹ داوطلب برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی در استان به رقابت می پردازند.

معتمدیان همچنین از تائید صلاحیت ۳ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی خبر داده و اضافه کرد: امیدواریم با افزایش تعداد صلاحیت ها، فضای رقابتی بیشتر برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.

او در ادامه با اشاره به تدوین طرح تامین امنیت برگزاری انتخابات در استان، افزود: با تامین امنیت کامل در ۲۰ شهرستان، ۴۶ بخش، ۴۸ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستا، انتخابات باشکوهی در آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی به تهیه برخی برنامه ها برای افزایش نشاط اجتماعی و حضور حداکثری مردم جهت تعیین سرنوشت خویش در انتخابات نیز اشاره کرده و یادآور شد: برنامه های ویژه ای برای برگزاری جشن روز مبعث و ایام الله دهه فجر پیش بینی شده و جشن ۶ هزار نفری تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران استان در ارومیه برگزار خواهد شد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت علما، نخبگان، دانشجویان، زنان و جوانان برای تبیین شرایط کشور و لزوم حضور حداکثری مردم در صحنه، افزود: در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، با توجه به ترکیب جمعیتی استان و حضور اقوام و مذاهب مختلف، جشن هایی در مناسبت های مذهبی و ملی در کنار افتتاح پروژه های دهه فجر، تدارک دیده شده است.

استاندار آذربایجان غربی به افتتاح و کلنگ زنی ۱ هزار و ۹۲۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در سطح استان نیز اشاره کرده و افزود: این پروژه ها با اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومان برای دهه فجر امسال تدارک دیده شده و اشتغالزایی برای ۵ هزار و ۶۲۴ نفر را به همراه خواهد داشت.

معتمدیان همچنین با اشاره به بهره برداری از ۱۴۹ مدرسه و ۱۸۸ کلاس درس در دهه فجر امسال برای افزایش سرانه فضای آموزشی استان، اظهار کرد: در حوزه توسعه راه های مواصلاتی، از ۶۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۸۲ کیلومتر راه روستایی، بهره برداری خواهد شد.

او  در ادامه از اتصال ۱۰۰ روستای استان به شبکه های مخابراتی و اینترنتی در دهه فجر سال جاری خبر داده و افزود: در این مدت ۵۲ روستا از نعمت آب آشامیدنی و بهداشتی و ۱۰۰ هکتار زمین نیز از سیستم های نوین آبیاری در سطح استان بهره مند می شوند.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با اشاره به بهره برداری از ۱۳ سالن ورزشی در دهه فجر امسال، گفت: ۲۸ پروژه بهداشتی و درمانی نیز برای افتتاح در سطح استان تدارک دیده شده و توسعه کارخانه نساجی شهرستان خوی با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار می باشد.

کد خبر 2766464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha