مقام عراقی: آمار کارمندان اقلیم کردستان غیرواقعی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دادگاه عالی فدرال عراق در حالی رسیدگی به شکایت مربوط به پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان را به ماه بعد موکول کرد که نماینده دولت مرکزی، شمار کارمندان این منطقه را غیرواقعی دانست.

به گزارش کردپرس به نقل از میدل ایست نیوز، دادگاه عالی فدرال عراق جلسه ای به منظور بررسی تعدادی از شکایات مربوط به پرداخت حقوق های منطقه اقلیم کردستان عراق برگزار کرد.

نماینده نخست وزیر عراق در جلسه علنی دادگاه فدرال تصریح کرد ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می دهد تعداد کارمندان در اقلیم کردستان غیرواقعی است و ما نمیتوانیم به طور تصادفی حقوق را بین این کارمندان غیرواقعی توزیع کنیم.

این مقام عراقی افزود: «ما ناگزیر هستیم بر اساس آمار و ارقام درست که در آن مبالغه ای صورت نگرفته باشد، برای پرداخت حقوق های منطقه اقلیم، وام پرداخت کنیم».

نماینده دولت فدرال تاکید کرد بومی سازی حقوق کارمندان اقلیم کردستان امکان پذیر نیست، زیرا این منطقه طبق قانون اساسی و نظام فدرالیسم، دارای اختیارات مستقل اداری و مالی گسترده است و سهم منطقه کردستان عراق در بودجه عراق به صورت جداگانه در نظر گرفته می شود.

از سوی دیگر جاسم عبود العمیری رئیس دادگاه فدرال عراق نیز اعلام کرد تاریخ رسیدگی به این شکایت تا 18 فوریه 2024 به تعویق افتاد تا نمایندگان بغداد و اقلیم کردستان بتوانند دفاعیات خود را قبل از تصمیم گیری در جلسه آینده ارائه کنند.

کد خبر 2766039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha