ادامه حملات ترکیه احتمال راه‌حل سیاسی بحران سوریه را تضعیف می‌کند

سرویس سوریه - MSD در ششمین سالگرد آغاز حملات ارتش ترکیه علیه عفرین ضمن درخواست آغاز گفتگوی ملی سوری‌ها اعلام کرد که ادامه حملات ترکیه، احتمال راه‌حل سیاسی برای بحران سیاسی در سوریه را تضعیف می‌کند.

به گزارش کردپرس، در ششمین سالگرد آغاز حملات ارتش ترکیه علیه مواضع نیروهای کرد در عفرین، مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) با انتشار بیانیه‌ای ضمن درخواست آغاز گفتگوی ملی سوری‌ها اعلام کرد که ادامه حملات دولت ترکیه، احتمال راه‌حل سیاسی برای بحران سیاسی در سوریه را تضعیف می‌کند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مرکز رسانه‌ای MSD به مناسبت ششمین سالگرد آغاز حملات ارتش ترکیه به عفرین بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه، MSD اعلام کرد که دولت ترکیه با آغاز حملات خود به عفرین می‌خواست که با تصرف زودهنگام عفرین، تجربه عفرین به نقطه شکست کردها تبدیل شود اما مردم عفرین آن را نقطه عطفی کردند و در ۵۸ روز ثابت کردند که نیروهای متجاوز قادر به شکست اراده آنها نیستند.

در ادامه بیانیه MSD آمده است: «دولت ترکیه طی ۶ سال جنایات وحشیانه‌ای را علیه ساکنان اصلی باقی مانده در عفرین انجام داد، شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه مردم را کشتند، ربودند و اموال آنها را غصب و غارت کردند، درختان و محصولات آنها را سوزاندند و اکنون نیز به محصولات و زیرساخت‌های سوریه حمله می‌کنند و این ثابت می‌کند که ترکیه یک کشور متجاوز، حمله‌کننده، خونخوار و دزد محصولات مردم است.»

همچنین MSD ادامه اشغال عفرین و سایر مناطق شمال سوریه را محکوم کرد و از جامعه جهانی، شورای امنیت، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب خواست تا نقش خود را ایفا کنند و به اشغال پایان دهند، متجاوزان را از منطقه بیرون کنند و آنها را به دادگاه‌های بین‌المللی ببرند و از بازگشت امن ساکنان اصلی به مناطق خود اطمینان حاصل کنند.

ت MSD تصریح کرد که سیاست‌های خصمانه دولت ترکیه، ویرانی سوریه و مردم آن، شانس دستیابی به راه‌حل سیاسی طبق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد را تضعیف می‌کند و به طور خطرناکی مانع تلاش‌های بشر برای حفاظت از کرامت بشریت و اجرای صلح می‌شود.

در این بیانیه، MSD از سوری‌ها خواست تا با روحیه مسئولیت ملی با یکدیگر همکاری کنند و گفتگوی ملی را آغاز کنند، حتی اگر نظرات آنها در بسیاری از موارد متفاوت باشد.

کد خبر 2765994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha