فرهنگیان بازوهای مشورتی و اجرایی شهرستان بانه هستند

سرویس کردستان- سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: ترویج قدر دانی از زحمات فرهنگیان باید در اولویت قرار بگیرد چراکه انها با تجربه های خود بازوهای مشورتی و اجرایی در شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار کرد پرس احسان درویشی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه اظهار داشت: بسترهای لازم برای ارائه پیشنهادات، انتقادات و گلایه ها برای فرهنگیان باید فراهم شود و از ظرفیت های انها که با کانون جمعیتی در ارتباط هستند، بهره بگیریم.

وی گفت: باید در جلسات موضوعاتی طرح شود که نتیجه بخش باشد بحث های عمرانی، ابنیه ها، کاربرها و سرانه در دستور کار جلسات آینده باید قرار بگیرد و از همه منابع درآمدی در این زمینه استفاده کنیم.

سرپرست فرمانداری بانه اضافه کرد: پیشنهاداتی که در جلسات ارائه می شود باید راهبردی باشند و از هم فکری و هم افزایی همگانی بهره ببریم.

درویشی با اشاره به برگزاری همایش یکصدمین سالگرد فعالیت آموزش و پرورش بانه خاطر نشان کرد: باید قدمت مراکز آموزشی شهرستان بانه را با سایر شهرستان ها و استان های همجوار مقایسه کنیم و به عنوان یک نقطه مثبت در نظر بگیریم همچنین با پیشکسوت های این حوزه و مسن ترین معلم شهرستان دیدار شود.

 وی عنوان کرد: نشستی با مدیران با تفکر انتقادی برگزار شود و پرسش و پاسخ با موضع آزاد و با رعایت چهارچوب ها در این نشست انجام شود.

درویشی اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم برنامه ریزی دهه مبارک فجر است و سایر برنامه های مشترک با همکاری دستگاه های اجرایی و ظرفیت ادارات دیگر شهرستان برگزار می شود و تورهای گردشگری در این ایام برگزار و والدین دانش آموزان را در کلاس های درس حضور داشته باشند و مشارکت و هم افزایی بین معلمین، دانش آموزان و والدین ایجاد شود.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک کار فرا شهرستانی است با برنامه ریزی عملیاتی از ظرفیت های استانی و ملی استفاده می کنیم و یک المان بسیار مناسب در شان و منزلت مردم شهرستان در پارک پانزده خرداد ایجاد می شود.

همایش یکصدمین سال فعالیت و پرورش بانه برگزار می شود

رییس آموزش و پرورش شهرستان بانه نیز در ادامه با بیان اینکه فعالیت آموزش و پرورش در بانه صد ساله شده گفت: همایش گرامیداشت صدمین سال فعالیت آموزش و پرورش شهرستان بانه امسال به همین مناسبت برگزار می شود.

اقبال صالحی افزود: به مناسبت یکصدمین سال فعالیت آموزش و پرورش در بانه موزه آموزش و پرورش در ساختمان مجاور اداره راه اندازی می شود و آثاری معلمان در یکصد سال گذشته را جمع آوری و در این موزه به نمایش گذشته می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون در حال تدوین اولویت های این همایش هستیم و نخستین جشنواره موسیقی دانش اموزی کردستان نیز یکی از صاحت های تربیتی سند تحول بنیادین است، با عنوان ژنیار با مدیریت اموزش و پرورش و شورای جوانان برگزار می شود.

صالحی با بیان اینکه در ۲۸۹ واحد آموزشی شهرستان بانه ۳۶ هزار و ۲۳۲ نفر دانش آموز تحصیل می کنند، گفت: سه هزار نفر نیز در واحدهای پیش دبستانی تحصیل می کنند که به لحاظ جمعیت دانش آموزی بانه چهارمین شهرستان استان است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد جمعیت دانش آموزی در شهر بانه ساکن هستند و حدود ۲۰ درصد در روستاها و مابقی در شهرهای اقماری استان ساکن هستند.

رییس آموزش و پرورش شهرستان بانه اظهار داشت: ۶۱ یک درصد جمعیت دانش آموزی در دوره ابتدایی، ۲۴ درصد در دوره متوسط اول و بیش از ۱۴ درصد نیز در دوره متوسط دوم، فنی و حرفه ای و کار دانش تحصیل می کنند.

وی در ادامه با اشاره به بحران کمبود نیروی انسانی گفت: یک هزار و ۹۴۵ نفر نیروی شاغل در اموزش و پرورش فعالیت می کنند که نسبت دانش آموز به معلم در بدترین وضعیت قرار داریم و برای جبران کمبود نیروی انسانی هشت هزار و۹۳۷ ساعت اضافه تدریس برای معلمان، نیروهای خرید خدمات و همکاران بازنشسته تعریف شده است.

رییس آموزش و پرورش شهرستان بانه با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی بانه در وضعیت قرمز قرار دارد افزود: سرانه فضای آموزشی شهرستان ۲ متر و هشت دهم سانتیمتر است که به نسبت میانگین سرانه فضای آموزشی استان و کشوری خیلی پایین است و در شرایط بحرانی قرار دارد.

وی اظهار داشت: در سه سال اخیر با همت مجمع خیرین شهرستان بانه و اداره نوسازی مدارس  ۸۰ کلاس درس و ۲۰ واحد آموزشی لنگ زنی و به بهره بردار رسیده که در آغاز سال تحصیلی ۶۱ کلاس درس به بهره برداری رسید.

صالحی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای اجرای پروژه های آموزشی اختصاص داده شده، افزود: ۲۵ پروژه آموزشی و یک سالن ورزشی لنگ زنی شده که تلاش می شود تعدادی از این پروژه ها سال آینده به بهره برداری برسد.

در پایان این جلسه از هنرجویان برتر رشته های تعمیر موتور و برق خودرو و حسابداری که مقام دوم المپیاد هنرجویی شایستگی محور در استان را کسب کردند تقدیر شد و همچنین از ۲ نفر از هنرجویان موثر در کسب این رتبه و مدیران هنرستان های شهید سلیمان خاطر و کار و دانش آینده سازان شهرستان بانه تقدیر کردند.

کد خبر 2765900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha