رقابت سخت با حضور چهره‌های جدید

سرویس کرمانشاه _ بررسی اولیه لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه نشان از تایید صلاحیت برخی افراد شناخته شده و شکل‌گیری یک رقابت جدی در این حوزه و احتمال تعیین تکلیف برخی از کرسی‌ها در دور دوم انتخابات دارد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ ۱۰۴ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در شهرستان کرمانشاه تایید صلاحیت شده اند. نکته ای که انتخابات این دوره را رقابتی‌تر از دوره های قبل کرده است، نه موضوع کمیت قابل توجه، بلکه تایید صلاحیت برخی چهره های مطرح است.

تایید صلاحیت چهره‌های جدید

تایبد صلاحیت چهره های شناخته شده ای همچون ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل سابق ارشاد و فرماندار سابق کرمانشاه و فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه در دهه ۹۰، برای بسیاری از ناظران، غافلگیر کننده بود.  هر چند برخی از حجت الاسلام سیدآقایی هم به عنوان یک چهره صاحب شانس نام می برند. حضور این چهره های معتدل و مستقل به جدی شدن رقابت های این دوره کمک کرده است.

مسیر دشوار نمایندگان فعلی

از میان نماینده های فعلی، ابراهیم عزیزی از حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه ثبت نام نکرده است‌ و با توجه به این موضوع حتما ترکیب فعلی نمایندگان این حوزه دستخوش تغییر خواهد شد.

در این میان عبدالرضا مصری نایب رئیس فعلی مجلس با پایگاه رای سنتی‌اش همچنان بخت اول راهیابی به مجلس است.

محمد رشیدی چهره جوان و پدیده دوره قبل انتخابات و عضو هیات رئیسه مجلس هم این دوره رقابت بسیار جدی با چهره های جدید تایید صلاحیت شده و برخی نمایندگان ادوار دارد.

تایید صلاحیت جهانبخش امینی نماینده ادوار مجلس یک اتفاق جالب در این دوره بود که بر دشواری‌های رقابت در این حوزه افزوده است. سیدقاسم جاسمی دیگر نماینده ادوار تایید صلاحیت شده هم این دوره از شانس خوبی برخوردار است.

احتمال تعیین تکلیف کرسی‌ها در دور دوم انتخابات 

تایید صلاحیت چهره‌هایی مانند عبدالرضا مصری، محمد رشیدی، ابراهیم رحیمی زنگنه، فضل اله رنجبر، سیدقاسم جاسمی و جهانبخش امینی که از شناخته شدگی خوبی در بین مردم برخوردارند، بی گمان موجب توزیع آراء در این حوزه خواهد شد و کسب حد نصاب ۲۰ درصد آراء و راهیابی به مجلس در همان دوره اول، برای کسانی مانند عبدالرضا مصری هم دشوار خواهد بود.

با توجه به تعدد نامزدهای شناخته شده و شکل‌گیری رقابت های جدی به ویژه در بخش هایی مانند کوزران، بیلوار، ماهیدشت و سرفیروزآباد، راهیابی اغلب نامزدها در همان دور اول بسیار دشوار است و احتمال تعیین تکلیف حداقل دو کرسی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه در دور دوم بسیار محتمل به نظر می‌رسد. 

تایبد صلاحیت‌ها و احتمال بازگشت رقبای جدی

سخنگوی شورای نگهبان از تایید صلاحیت های جدید توسط این شورا خبر داده است‌.  با این فرض، هر کدام از چهره های شناخته شده‌ای مانند منوچهر فخری، علی ططری، سیدسعید حیدری طیب و سعید طلوعی که موفق به بازگشت به عرصه رقابت‌ها شوند، بی گمان یک رقیب بسیار جدی برای نامزدهای فعلی خواهند بود و احتمال دو دوره‌ای شدن هر سه کرسی انتخابات را افزایش می‌دهند.

کد خبر 2765754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha