وزیر اقتصاد و دارایی اقلیم کردستان محل تامین منابع مالی بانکهای بازرگانی سلیمانیه را به اربیل انتقال داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ آوات شیخ جناب وزیر دارایی و اقتصاد اقلیم کردستان تامین منابع مالی بانکهای سلیمانیه را از طریق شعب بانکهای مرکزی اقلیم کردستان در سلیمانیه متوقف کرد تا بانکهای سلیمانیه جهت تامین منابع مالی خود به اربیل مراجعه کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری دراو میدیا، به گزارش نامه‌ای که در هفتم ماه جاری از سوی مدیرکل بانک بازرگانی اقلیم کردستان به شعب بانکهای بازرگانی سلیمانیه ارائه شده منابع مالی همه بانکها مستقیما از حساب اصلی وزارت دارایی و اقتصاد تامین می‌شود و دیگر از سوی اداره کل بانکهای بازرگانی در اربیل هیچ پولی برای اداره کل بانک مرکزی اقلیم کردستان در سلیمانیه تامین نمی‌گردد و برعکس مدیر بانک این مسئولیت را بر عهده دارد.

مدیر کل بانکهای بازرگانی اقلیم کردستان این نامه را برمبنای نامه‌ای نوشته است که در تاریخ ۱۷ ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ دفتر آوات شیخ جناب وزیر اقتصاد و دارایی اقلیم کردستان آن را ارائه داده و در آن اشاره شده که به استناد قانون این وزارتخانه و تبادلات مستقیم بانکها از طریق اداره کل بانکهای بازرگانی، تامین منابع مالی بانکهای بازرگانی مستقیما از طریق شماره حساب وزارتخانه ما انجام می‌گیرد و بانکهای بازرگانی دیگر هیچ پولی از سوی اداره کل بانکهای اقلیم در سلیمانیه  دریافت نخواهند کرد.

در استان سلیمانیه بیش از ۲۶ شعب بانک بازرگانی وجود دارند که منابع مالی خود را از بانک اقلیم کردستان شعبه سلیمانیه تامین کرده‌اند، اما از اوایل سال جاری باید جهت تامین منابع مالی خود به اربیل مراجعه کنند.

مجموع هزینه‌های منطقه سلیمانیه و حلبچه و ادارات راپرین و گرمیان ماهیانه ۴۱۶ میلیارد دینار است از این مبلغ ۳۷۰ میلیارد دینار تنها برای پرداخت حقوق است که بانکهای بازرگانی این مبلغ را پس از تامین مالی به حقوق بگیران پرداخت می‌کنند.

پس از آغاز به کار کابینه نهم دولت اقلیم کردستان، وزیر دارایی چندین بار وارد کشمکشهایی با بانک اقلیم کردستان شعبه سلیمانیه شد، به خصوص در زمان ایجاد بحران نقدینگی که در زمینه پرداخت حقوق کارمندان باعث بروز مشکلاتی شد به علت به وجود آمدن این مشکلات نیز در نهایت مدیر بانک عوض شد.

کد خبر 2765743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha