اتمام پروژه های بزرگراهی کردستان نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه در این استان ۶۲۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی تعریف شده است، گفت: برای تکمیل پروژه های بزرگراهی کردستان ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش کرد پرس، جهانگیر الیاسی گفت: با کارهای خوبی که امسال و سال های گذشته در راستای ساخت بزرگراه و ارتقای مسیرهای اصلی استان به چهار خطه انجام شده، در کردستان ۳۵۰ کیلومتر بزرگراه زیر بار ترافیک رفته است.

وی اظهار کرد: برای بهبود وضعیت و شاخص های برخورداری از بزرگراه در صورت تامین اعتبار ۱۶۱ کیلومتر راه به صورت چهار خطه در آینده به بهره برداری خواهد رسید و برای تکمیل و بهره برداری از آنها ۱۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: آنچه امروز در استان کردستان با حمایت مدیران در سطح کشوری و استانی انجام می شود، ارتقای راه های فرعی به اصلی و بهبود شاخص ها در این حوزه و ارتقای راه های اصلی به چهار خطه و بزرگراه است.

الیاسی ادامه داد: به همین منظور، اولویت بندی و هدف گذاری های لازم  انجام شده و برای رسیدن به این هدف، طرح های راهسازی در حال اجراست که از جمله می توان به پروژه های بهسازی و ارتقای مسیر سنندج - مریوان، بیجار - دیواندره، بیجار - زنجان، احداث چهار خطه گردنه صلوات آباد، سقز - مریوان، سقز - بانه و کرمانشاه به میاندوآب اشاره کرد.

کد خبر 2765723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha