۱۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در سفرهای رئیس جمهور برای کامیاران تعریف شد

استاندار کردستان گفت: در ۲ سفر استانی رییس جمهور به استان کردستان، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در راستای توسعه کامیاران تعریف شده که بخشی از این اعتبار تخصیص و هزینه شده است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جریان سفر به شهرستان کامیاران در مسجد حضرت محمد رسوالله (ص) روستای شیروانه این شهرستان حاضر شد و در جمع مردم، گفت: این میزان اعتبار و پروژه، غیر از پروژه های عمومی است که همه شهرستان ها از آن سهم دارند و امیدواریم با بهره گیری از این سفرها، جهشی در توسعه و پیشرفت استان و شهرستان صورت گیرد.

وی به سفر خود به شهرستان کامیاران اشاره کرد و افزود: ادعا نمی کنیم که با سفرهای شهرستانی همه مشکلات حل خواهد شد اما دسترسی آسان به مدیران ارشد، موجب می شود همه مسائل پرده گشایی شده و حساسیت و اهمیت آن برای مدیران ما روشن تر شده و مسیر برای حل مشکلات باز شود.

استاندار کردستان به اقدامات انجام شده در راستای توسعه شهرستان کامیاران در حوزه های مختلف در دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار کرد: عملکردی که بنیاد مسکن در این شهرستان در این ۲ سال داشته است قابل مقایسه با ۴۰ سال گذشته است.

زارعی کوشا با بیان اینکه در مقاوم سازی مسکن روستایی میانگین کشوری ۵۴ درصد است ولی این رقم در کامیاران ۶۰ درصد است، ادامه داد: در دولت سیزدهم بیش از ۳۱۲ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان احداث شد، ۵۰ کیلومتر نیز زیرسازی و آماده اسفالت است که این میزان معادل ۱۰ سال قبل است.

وی یادآور شد: انجام این اقدامات به این معنی نیست که به میانگین کشوری رسیده ایم، بلکه در برخی شاخص ها خوب عمل کرده و در شاخص هایی نیز دارای عقب ماندگی هایی هستیم که مربوط به دوره های گذشته است اما باید تلاش کنیم در پایان دولت در شاخص های مختلف به میانگین کشوری رسیده و یا بالاتر از میانگین کشوری باشیم.

استاندار کردستان بیان کرد: در سفر امروز نیز مصوباتی برای شهرستان خواهیم داشت که باید مدیران، کارها را جهشی عهده دار شده و با جدیت تمام برای اجرای مصوبات وارد عمل شوند.

اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه به منظور دیدار با مردم کامیاران و بازدید از طرح ها و پروژه های مختلف به همراه ۴۵ نفر از مدیران استانی به این شهرستان سفر کرد و در بدو ورود به کامیاران در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

برپایی میز خدمت و دیدار مردمی با مردم شهرهای کامیاران و موچش، دیدار با خانواده های معظم شهید عرفانی نسب و ساعد موچشی، بازدید از پروژه ساماندهی رودخانه مرکزی و قلعه تاریخی موچش و کلنگ زنی طرح نهضت ملی مسکن موچش از مهمترین برنامه های این سفر یک روزه است.

کد خبر 2765602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha