دبیر سابق وزارت پیشمرگه: حملات پهپادی بر امنیت و اقتصاد اقلیم کردستان تأثیر می گذارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر سابق وزارت پیشمرگه گفت: «حملات پهپادی به اقلیم کردستان سبب اختلال در وضعیت امنیتی اقلیم می شود و بر پرواز هواپیماهای غیرنظامی در فرودگاه اربیل تأثیر می‌گذارد یا باعث تعلیق کامل ورود برخی پروازهای شرکتهای بین المللی به اربیل می شود، حتی در صورت ادامه حملات، شرکت های سرمایه گذاری ممکن است فعالیتهای خود را در اقلیم متوقف کنند».

به گزاش کردپرس به نقل از هاولاتی، جبار یاور، دبیر سابق وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کردستان نسبت به افزایش حملات پهپادی به اقلیم کردستان به ویژه حملات پهپادیی که در استان اربیل انجام شده است، هشدار داد و گفت: «این حملات پهپادی موجب اختلال در وضعیت امنیتی اقلیم کردستان و عراق می شود، زیرا حملات روزانه انجام می شود و اثرات روانی بر ساکنان اربیل خواهد داشت، به ویژه صدای انفجار پهپادها در مناطق مسکونی، تشویش و نگرانی در بین شهروندان را در پی خواهد داشت».

یاور افزود: «حملات پهپادی همچنین بر پروازهای هواپیماهای غیرنظامی در فرودگاه اربیل تأثیر می گذارد یا ورود برخی از هواپیماهای شرکتهای بین المللی به اربیل را به طور کامل متوقف می کند».

دبیر سابق وزارت پیشمرگه اضافه کرد: «حملات پهپادی بر اقتصاد اقلیم کردستان تأثیر خواهد گذاشت، زیرا بسیاری از شرکت‌هایی که در اقلیم کردستان سرمایه گذاری می کنند به دلیل ثبات وضعیت به اقلیم آمده اند و در اینجا سرمایه‌گذاری می‌کنند، بنابراین در صورت ادامه حملات پهپادی، این شرکت ها ممکن است وضعیت امنیتی را ارزیابی کرده و فعالیت خود را متوقف کنند که این امر تاثیر منفی بر بازار و اقتصاد اقلیم می گذارد».

جبار یاور همچنین تصریح کرد: «: بیانیه دولت اقلیم کردستان شدید و واکنش دولت عراق شدید تر بوده است که همین امر روابط بین اقلیم کردستان و بغداد را پیچیده کرده است».

وی در پایان، در مورد واکنش نظامی به گروه هایی که حملات پهپادی به اقلیم کردستان انجام می دهند، بیان کرد: «این حق اقلیم کردستان است که از خود دفاع کند و با تجاوز هر گروه مسلحی مقابله کند، اما این حق تنها در صورتی است که مشخص باشد این افراد مسلح به دستور چه کسانی تجاوز می کنند».

کد خبر 2765247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha